• Ice Age

    Bim aug 2016

    Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

    Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

    Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

  • Svar på tråden Bim aug 2016
  • Smlan

    Jag är på BIM-5 men vågar inte testa eftersom jag inte har några symptom alls. Det enda som har varit annorlunda gällande symptom denna gång är att jag fick hyfsat kraftig mensvärk på ÄL+5 som höll i sig i några timmar. När jag sen gick på toa var det en monsterflytning. Sen försvann allt, ingen mer mensvärk eller flytningar.

    Men sen så kollar jag min temperaturkurva. Den ligger ganska stadigt på 36.9-37.00 nu. Tiden mellan ÄL och mens brukar den annars variera mellan 36.7 och 37. Det behöver kanske inte vara något men jag har kört Natural Cycles i över 1 år och kurvan har aldrig sett ut så. Hoppas, hoppas det betyder något!!

  • Julm

    Då börjar jag närma mig äl, ca 5 dagar kvar. Jag kan ju inte låta bli att tycka att det är fruktansvärt spännande. Går och tänker OM det blir ett plus, hur jag kommer reagera, hur sambon reagerar. Alla tankar som man alltid haft och drömt om. varje gång jag går hem från jobbet går jag förbi en butik som säljer barnvagnar och tillbehör. Jag hoppas att jag snart är en av dom som kan gå in i den butiken med ett ändamål!

    Heja er alla här inne, jag håller mina tummar för att vi alla får ett + snart!

  • Anonym (Micec)

    Fick mensen igår :( men det är bara nya tag!

    Ägglossnings testen börjar jag med den 7 augusti igen. Hoppppaaaaass att nu nästa försök går vägen. Förra månaden fick jag inte positivt på ägglossningstesten en enda gång ?? Men jag bör ju haft ägglossning med tanke på att jag har mens? eller??'någon som vart med om liknande?

  • Myline
    Julm skrev 2016-07-27 09:08:52 följande:

    Då börjar jag närma mig äl, ca 5 dagar kvar. Jag kan ju inte låta bli att tycka att det är fruktansvärt spännande. Går och tänker OM det blir ett plus, hur jag kommer reagera, hur sambon reagerar. Alla tankar som man alltid haft och drömt om. varje gång jag går hem från jobbet går jag förbi en butik som säljer barnvagnar och tillbehör. Jag hoppas att jag snart är en av dom som kan gå in i den butiken med ett ändamål!

    Heja er alla här inne, jag håller mina tummar för att vi alla får ett + snart!


    Jag har också BIM snart. Försöker att inte tänka så mycket, men hoppas såklart på att få se det där så efterlängtade plusset! Har du bestämt hur du ska berätta för sambon? Eller ska ni göra testet tillsammans? :)
  • Julm
    Myline skrev 2016-07-27 09:35:57 följande:

    Jag har också BIM snart. Försöker att inte tänka så mycket, men hoppas såklart på att få se det där så efterlängtade plusset! Har du bestämt hur du ska berätta för sambon? Eller ska ni göra testet tillsammans? :)


    Nej har inte tänkt på det faktiskt, tror inte det blir något välplanerat utan mer kanske "jag tror du ska bli pappa...", får se! Han längtar nästan mer än mig så det kommer bli roligt att se. Har du bestämt? :)
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-27 09:08:52 följande:

    Då börjar jag närma mig äl, ca 5 dagar kvar. Jag kan ju inte låta bli att tycka att det är fruktansvärt spännande. Går och tänker OM det blir ett plus, hur jag kommer reagera, hur sambon reagerar. Alla tankar som man alltid haft och drömt om. varje gång jag går hem från jobbet går jag förbi en butik som säljer barnvagnar och tillbehör. Jag hoppas att jag snart är en av dom som kan gå in i den butiken med ett ändamål!

    Heja er alla här inne, jag håller mina tummar för att vi alla får ett + snart!


    Samma här, har 4-5 dagar kvar till BIM. Jag har försökt tänka mig hur jag kommer reagera men samtidigt så känns ett pluss som något omöjligt i mina ögon, är trots allt på försök nr 10. Men jag har haft så mycket symptom som jag aaaldrig haft någon annan månad. Stark mensvärk och sura uppstötningar kan man ju inte inbilla sig haha.. Så jag hoppas att detta tar sig för oss alla :) Har sprungit mycket i barnbutiker men känns som jag inte är lika välkommen där på något sätt när alla går omkring med sina barnvagnar och jag inget. Får vell gå och klappa magen den dagen man är gravid så alla fattar att jo jag har också snart barn ;)..Men det där med att berätta, vi har just nu semester och har faktiskt träffat alla, så plussar vi nu så kommer vi få ta det via telefon med tanke på att det kommer dröja innan vi träffas igen, bor flera timmar emellan. Men frågan är vad man ska säga och hur man ska få dem att slå på högtalaren utan att fatta, har ju sagt att vi vill bli gravida.. Och säga det till mannen...Vill göra en rolig sak av det, men vet inte vad! Kommer ju inte kunna tänka ut det när man väl står där med ett plus för då kommer jag bara vilja skrika ut det till alla :)
  • Myline
    Julm skrev 2016-07-27 09:43:59 följande:
    Nej har inte tänkt på det faktiskt, tror inte det blir något välplanerat utan mer kanske "jag tror du ska bli pappa...", får se! Han längtar nästan mer än mig så det kommer bli roligt att se. Har du bestämt? :)
    Jag vet inte heller riktigt hur jag ska göra. Han är dock star wars-fan, så jag funderar på att köpa en liten body som finns i temat och slå in den tillsammans med grav-testet. Annars kan man ju köra den hederliga "lägga en bulle i ugnen och slå på lyset och fråga mannen vad det är som är i ugnen" haha :)

    Håller tummarna för oss alla nu! :)
  • Cfmilla

    Tillbaka från semestern och jag tror att jag hade äl (har inte tempat, och känner i princip inget) runt 22/7 så bim 5/8 ... Annars kan bim vara 8/7 hehe får se helt enkelt, försökt ett tag så jag har inga större förhoppningar att det skulle tagit sig nu. Känner inget förutom att jag haft halsbränna, vilket lika gärna kan vara dålig semesterkost!

    Lycka till alla

  • prinsessan15

    Tjejer! Skulle ni ha sex idag utifrån ältestet eller imorgon? Har haft sex dagligen sedan lördags och vi tänkte ha paus idag men med detta resultat kanske man ska köra ändå?(förlåt för suddig bild)

Svar på tråden Bim aug 2016