• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo

    Usch har jätteont idag. Är jätteförkyld så legat hela dagen. Vaknade med smärta över ena äggledaren o livmodern. Alldeles ömt om man rör utanpå magen över äggledaren. Pratade med vc om förkyldningen o de sa ingen Nasonex för bihålorna. Pratade sen med barnmorskan som sa ok med Nasonex en vecka eller två. Förvirrande :(.

  • Bebisbubbla

    Tycker att det är ganska svårt att veta om tröttheten och huvudvärken kommer pga graviditet eller allmänt att det är mycket att göra på jobbet/druckit lite vatten. Svårt känna skillnad. Gör ni det?

  • Verben
    Yopas skrev 2016-09-19 11:37:02 följande:

    Åh okej! Jaa, jag skulle hellre vilja ha en "snabbare" blödning än en långdragen! :/

    Jag är i vecka 6 nu! Ringde också bm för att få ännu mer råd. Hon tyckte inte att det lät alarmartat ännu då jag fortfarande inte blöder mycket, enligt henne. Hon tror att jag tycker det ser och känns mer än vad det är, när jag beskrev att det kommer ungefär 6-10 droppar när jag kissar. Det levande blodet jag hade i morse trodde hon berodde på blödningen från igårkväll. Eftersom jag knappt blödde något på natten så samlades en del blod och levandes, alltså behöver det inte vara embryot! Hon var mycket bra och lugnande! Dock tyckte hon att jag skulle göra ett nytt gravetest om 3-4 veckor!

    Jag hade gärna velat fått en tid, men enligt gynekologen så fanns det inga tider framöver.. :(


    Om du är orolig kanske du kan åka till eran gyn akut eller vad man kallar det! Jag ringde nämligen idag pga mina magsmärtor och då sa barnmorskan att om det inte avtar kan jag åka in till kvinnokliniken akut och att jag inte behövde ringa innan utan bara åka on direkt, kommer göra det imorgon om det blir samma sak inatt! Nu bor jag ju i Malmö men borde finnas i din stad med:)
  • svartspets
    Miichz skrev 2016-09-19 09:42:10 följande:

    Är det någon mer än jag som börjat få massa flytningar? Tjocka vit/gula? Man blir ju nojjig för minsta lilla nu och jag ser att jag inte är ensam om att vara orolig så de är iallafall en tröst! Killen tycker jag larvar mig och över nojjar, känns inte som

    Att han riktigt förstått än. Och han tkr

    Jag överdriver när jag mår illa och inte kan äta vad som helst.


    Det är helt normalt så länge det inte luktar starkt illa eller gör ont. Jag har likadant och såg min böna med tickande hjärta idag. <3

    Det står till och med i min gravidapp att det är vanligt förekommande. :)
  • Yopas
    Verben skrev 2016-09-19 19:55:37 följande:

    Om du är orolig kanske du kan åka till eran gyn akut eller vad man kallar det! Jag ringde nämligen idag pga mina magsmärtor och då sa barnmorskan att om det inte avtar kan jag åka in till kvinnokliniken akut och att jag inte behövde ringa innan utan bara åka on direkt, kommer göra det imorgon om det blir samma sak inatt! Nu bor jag ju i Malmö men borde finnas i din stad med:)


    Jag får kolla upp det! För när jag pratade med gyn idag så sa de bara att de inte har tider för bokning inom snar framtid. De tyckte jag skulle vänta till min tid hos bm, om tre veckor.. :(
  • Anotherone
    Bunny on speed skrev 2016-09-20 06:27:52 följande:

    Plussade precis! Bf 22/5 efter att vi försökt i nästan två år.


    Grattis!!!
  • Fefferoni

    Hej på er, vecka 6+3 här. Andra barnet för vår del och BF 2017-05-13. Den blivande storasystern är 19 månader <3 :). 

    Har inte hunnit läsa igenom hela tråden men är det någon annan som väntar barn nummer 2? 

  • GreenSpirit
    svartspets skrev 2016-09-19 20:04:41 följande:

    Det är helt normalt så länge det inte luktar starkt illa eller gör ont. Jag har likadant och såg min böna med tickande hjärta idag. <3

    Det står till och med i min gravidapp att det är vanligt förekommande. :)


    Jag har börjat få tjocka vita idag! Droppade rätt ner i toaletten men det är säkert normalt:)

    Däremot har jag liiite molvärk i ryggen och det gär mig orolig:(

    Har börjat få dumma tankar med, var svartsjuk och grinig igår och tänkte att "jaha, nu dör bebisen för att jag är så negativ"

    Vet att jag är fjantig men det blir nog så när det var missfall med första graviditeten och det blrjade med "mensvärk i rygg och mage".

    Hoppas innerligt att det inte är så nu.
Svar på tråden BF maj 2017