• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Soff
    Ericky skrev 2021-05-22 11:01:46 följande:
    Vet du jag kände ingenting tydligt alls! Och gör fortfarande inte nu på BIM+2. Det enda jag reagerade på var att jag inte fått småfinnar som jag oftast får kring BIM, och att jag hade haft en konstig pulserande känsla i den äggstock jag lossat från, under ett par dagar (också det borta nu) vid korta tillfällen. Och jag tyckte brösten var ovanligt lite ömma.

    Idag har jag småfinnar och börjar få ömma bröst, men inte jätte-ömma. Så känner mig inte gravid öht. Verkar vara ganska vanligt tycker jag att man inte har symtom alls I princip vilket kan vara skönt att höra, för själv väntade jag hela tiden på att känna en massa innan varje BIM.

    Kram!

    Ah okey! Ja det kan ju ändå kännas lite hoppfullt när man får höra om att det kanske inte nödvändigtvis behöver kännas så annorlunda <3 Har du känt någon "mensvärk" typ? Du kanske inte brukar få det innan mensen ändå kanske? Min mensvärk brukar liksom smyga sig på några dagar innan det ska börja, och varje gång jag känner det så tappar jag allt hopp om att det skulle blivit något. Därav att jag frågar :) har känt lite mensvärk igår och idag så känns kört denna gången också...


    Kram! 

  • Emmalucy

    Hmm, jag vet att FF tar hänsyn till all data du lägger in, så den drar slutsatsen från det och inte bara temp, så skulle lita liiite mer på den än NC (har inte använt så jag vet inte hur den räknar) är de densamma blir det svårare... har svårt att tro att äl skett 24:e :s lite otydligt... om jag var dig skulle jag räkna iaf NC bara för att inte tro att man är längre fram än man är om man räknar ner till BIM, då kan man kanske slippa fokusera på ett visst BIM datum :) 


    Soffsen skrev 2021-05-22 16:05:41 följande:

    Hej! Hoppar in här så här mot slutet av maj. Fick missfall i slutet av april vilket har varit tungt och jobbigt. Andra missfallet på rad.

    Men ägglossningen kom tre veckor efter och vi började försöka direkt igen. Lite fundersam på när jag hade ägglossning nu dock, Natural Cycles och Fertility friend säger HELT olika.

    Vad tror ni? Hade MYCKET ÄL-flytningar CD 22-23.

    Och pekade på ägglossningstest sent på CD 20. Kan ägget släppa senare än 48 timmar efter peak? Och hur många dagar kan det egentligen ta mellan ÄL och tempohöjning. Så jävla oklart.

    Borde i alla fall ha BIM i slutet av maj någon gång.

    Stort grattis till alla som plussat också! <3


  • labbhumlan

    Igår plussade jag svagt och nu på morgonen var det lite starkare (båda med CB early) Äntligen! Jag kände mig ganska säker eftersom mina PMS symtom försvunnit denna månaden. Men de där minuterna alltså.. man är ju såå rädd för negativt och att bli ledsen. Men nu verkar det alltså som att det är en liten skatt som kommer i månadsskiftet januari/februari <3

  • Ericky
    labbhumlan skrev 2021-05-23 08:23:57 följande:

    Igår plussade jag svagt och nu på morgonen var det lite starkare (båda med CB early) Äntligen! Jag kände mig ganska säker eftersom mina PMS symtom försvunnit denna månaden. Men de där minuterna alltså.. man är ju såå rädd för negativt och att bli ledsen. Men nu verkar det alltså som att det är en liten skatt som kommer i månadsskiftet januari/februari <3


    Åhh STORT grattis! Och välkommen till BF-trådarna istället <3 jag har också BF i månadsskiftet där. Januari enligt vissa uträkningar ich februari enligt andra :)
  • Ericky
    Soff skrev 2021-05-22 19:42:19 följande:

    Ah okey! Ja det kan ju ändå kännas lite hoppfullt när man får höra om att det kanske inte nödvändigtvis behöver kännas så annorlunda <3 Har du känt någon "mensvärk" typ? Du kanske inte brukar få det innan mensen ändå kanske? Min mensvärk brukar liksom smyga sig på några dagar innan det ska börja, och varje gång jag känner det så tappar jag allt hopp om att det skulle blivit något. Därav att jag frågar :) har känt lite mensvärk igår och idag så känns kört denna gången också...

    Kram! 


    Nej jag hade ingen mensvärk innan, men jag brukar inte ha det heller dagarna innan normalt heller, så det var liksom inte något jag reagerade på. Om du är van att ha det innan mens, tänker jag att det lika gärna kan vara så att du är en av de som får molvärk innan plusset! Så det behöver inte alls vara kört! :)

    Jag håller alla, alla tummar och tår <3
  • labbhumlan

    Tack detsamma! <3 Ja, det verkar som att det blir 29-31 januari men det kan ju lika gärna vara i februari så jag joinar kanske båda:)


    Ericky skrev 2021-05-23 09:36:50 följande:

    Åhh STORT grattis! Och välkommen till BF-trådarna istället <3 jag har också BF i månadsskiftet där. Januari enligt vissa uträkningar ich februari enligt andra :)


  • Amandannn
    labbhumlan skrev 2021-05-23 08:23:57 följande:

    Igår plussade jag svagt och nu på morgonen var det lite starkare (båda med CB early) Äntligen! Jag kände mig ganska säker eftersom mina PMS symtom försvunnit denna månaden. Men de där minuterna alltså.. man är ju såå rädd för negativt och att bli ledsen. Men nu verkar det alltså som att det är en liten skatt som kommer i månadsskiftet januari/februari <3


    Grattis!! <3
  • Soff
    Ericky skrev 2021-05-23 09:40:48 följande:
    Nej jag hade ingen mensvärk innan, men jag brukar inte ha det heller dagarna innan normalt heller, så det var liksom inte något jag reagerade på. Om du är van att ha det innan mens, tänker jag att det lika gärna kan vara så att du är en av de som får molvärk innan plusset! Så det behöver inte alls vara kört! :)

    Jag håller alla, alla tummar och tår <3
    Ah okey, näe har man det inte annars heller så är det ju inget som skiljer sig då :) Aa kanske, jag hoppas det, så det kanske finns hopp <3 tack <3 
  • NatMar005
    Soff skrev 2021-05-23 12:26:07 följande:

    Ah okey, näe har man det inte annars heller så är det ju inget som skiljer sig då :) Aa kanske, jag hoppas det, så det kanske finns hopp <3 tack <3 


    Ville bara säga att jag i normala fall brukar få mensvärk 2 dagar innan bim och nu när jag plussade kändes det likadant. Molvärken började alltså tidigt som mensvärken brukar komma så jag märkte inte någon skillnad. Än finns det hopp <3
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-23 12:42:49 följande:
    Ville bara säga att jag i normala fall brukar få mensvärk 2 dagar innan bim och nu när jag plussade kändes det likadant. Molvärken började alltså tidigt som mensvärken brukar komma så jag märkte inte någon skillnad. Än finns det hopp <3
    Det här kändes lite skönt att läsa haha. 
    Jag har känt lite mensvärk och dragningar i livmodern eller vad jag ska kalla det, nästan ända sen jag hade äl. Det började 3 dagar efter äl och varit olika mycket, olika dagar. Har bim på tisdag men har inte vågat testat än för jag är rädd för att få ett negativt test. 
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet