• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Lillie - hoppas det är på gång! Vi har ju BF i morgon och jag har ju gissat på att du föder före mig

Swe - kanske ännu ett tecken? Min mamma frågar varje dag om jag känner mig "olustig" för det gjorde minsann hon innan förlossningen! Har också funderat på det där att det sätter igång på natten, man är ju helt död varje gång man går upp och kissar så hur ska man orka föda!?! Kanske adrenalinet sätter igång en...

• Sole

vi kanske ska flytta lunchen då så många hoppat av?

Måste tipsa om en helt underbar kräm för er som är svullna om fötter, ben och har ont i ryggen.
    Köpte på Axelsons spa igår en Kerstin Floran-kräm som heter Kruter Fuss balm, helt underbar då den även fungerar lite som liniment

• Sole

Lillie

spännande! (enda gången som man tycker det är "spännande" med flytningar ha ha)

förstår att du vill hålla dig hemma, man vill inte sippra på stan direkt

• Hellur

För mig är det ok att flytta lunchen. Mår också illa och det blir inte bättre.

• Hellur

Lillie - Tänk om det är vattent? Vad spännande. Förstår om du vill vara hemma. Lycka till!

• Hellur

Har inte åkt till stan för lunch. Får dåligt samvete om någon kommer och vi inte är där.
    Jag som hade sett fram emot lunchen, men måste lugna ner min mage, mår inge bra alls. Ska försöka få i mig nåt lätt och nyttigt.

• J79

Jag flyttar också gärna lunchen, har inte sovit många timmar i natt. Har så mycket sammandragningar och lätt molvärk på nätterna samt ligger och stressar upp mig över att jag får för lite sömn.
    Har nyss kommit hem, har varit på sista delen av föräldrautbildningen på mvc.

Jag drömde här om natten att jag födde vår barnvagn, inget konstigt alls det var helt naturligt!

• Sole

verkar som alla är meddelade att vi flyttar lunchen, fick också dåligt samvete!

Lillenlillen har väl sett diskussionen?
    Hon är inte inne på msn...

• murgrönan

Cirpen.

Jag gillar Judith. Annars Jasmin, Joli(e), Jack, Joline....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3