• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Hoppas inte Lillen står och väntar på oss! Vi borde ju byta mobilnummer med varandra, det får vi göra nästa gång!

Mår lite illa hela tiden och har halsbrännan från helvetet... Ska också försöka äta nåt lätt och sen blir det nog en eftermiddag i soffan för mig.

• Sofffy

Tjena!

Swenglish:

Novalucol gör susen, har nog knaprat en 20 tabletter under helgen, e verkligen så himla obehagligt med halsbränna.

Hihi roliga drömmar ni har.
    Jag drömde i helgen när ja var som mest stressad över renoveringen att vi skulle gifta oss, men skrivit fel årtal -07 ist för 08 i inbjudningskorten. Folk började ringa o meddela att de kom o att de hade tagit ledigt från jobbet osv för att komma upp till sthlm. Ja fick panik eftersom jag e höggravid, vårt hem inte är beboeligt och nu skulle jag styra upp ett bröllop i juni med allt vad det innebär, åhh va skönt när man vaknade..

• bianca2

Cirpen: Judith är ju världens finaste namn!!! eller joline.
    vaknade i natt av att jag var tvungen att springa på toa. risig i magen som bara den o hade lite mensvärk. har hört att det kan vara tecken på förlossningen så jag blöv livrädd. är inte alls redo ännu! men sen somnade jag om o när jag vaknade var allt som vanligt igen.
    när jag kom till jobbet idag hade flera andra icke-gravida kollegor varit m om samma sak. vi var ju på pelikan igår o åt 3-rätters så jag antar att det blev för mycket av det goda
    jaha, swe, lillen, murgrönan, vivs eller ngn annan - ingen bebbe på g?

• Sofffy

Har kräkts så jäkla mkt i helgen att mina magmuskler är helt ömma, det märktes verkligen när ja läste om din dröm
    Sole - "grön upplåsbar bebis där luften hade pyst ur"
    hahahaha.

Ingen bebbe på G för mig idag annars, har inte så jättemkt värk heller så det är skönt, tror kräksjukan satte igång lite.

Kul o höra vad bebbarna får för namn.
    Ebba är nog tingat för oss om det blir en flicka som vi tror. *Namnsdag idag.

• Sofffy

Oj det va visst Frill som hade drömt den roliga drömmen.

skriver lite småinlägg i taget så att man inte blir utloggad när man skrivit ett långt

• Hellur

Tycker det är en bra idé att byta telefonnummer, blir mycket lättare då.

Namn ja, något man ska fundera på kanske? Vi har en lista, men har inte lagt ner så mycket tid på det, har varit så mycket annat som jag har fokuserat på. Men nu börjar det bli dax för att komma fram till några som vi gillar. Tycker det är jätte svårt.

• Vivs

Å nej, har börjat få bristningar under naveln! Typiskt... en dag före BF! Trodde jag skulle klara mig utan

• BasseKatt

Vi hade 3 killnamn som vi tänkte välja mellan till twinsen - Emil, Johan och Daniel. Vi tänkte att vi skulle bestämma oss när de kom ut och man fick se vad som verkligen passade dem. Vi hade även haft Linus uppe, men tyckte att det passar bäst på en liten kille och inte på en vuxen karl. Svårt det där... Men sedan när vår lilla ängel kom tyckte jag att Linus skulle passa - han blir ju aldrig större. Så Linus fick sitt namn strax efter förlossningen. Emil blev det inte förrän framåt kvällen. Då hade både jag och sambon funderat lite när vi vilade på eftermiddagen och båda tyckte att Emil nog skulle passa bäst. Och efter en kort konsultation med lillkillen verkade han hålla med. Så då blev det Emil och Linus - inte alls namn jag trodde vi skulle välja för några månader sedan... Skrattande

• J79

Sole- japp, jag födde vår fina röda vagn. Konstaterade efteråt att vagnen såg ut som den skulle och att vi haft tur att den kom när den skulle, inte var sen eller så.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3