• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen
    Swenglish:

Förstår dig. Tycker själv det är så himla irriterande att konstant vara förberedd på nåt som aldrig verkar vilja ske. Typ som att man ligger och väntar in sin födelsedag och sen kommer nån varje morgon och säger "jaha, nej du har tagit fel på dag, testa imorgon istället".. SUCK!
  • Björklöv

Hej å hallå!

Nyss hemkommen från BM, och allt såg bra ut! Bebisen är fixerad, magen har växt som den skulle. Blodtryck, blodsocker och hb var bra. Och en ny tid är nu inbokad på BF-dagen

Träffade Hellur påvägen ut

Nu ska jag äta lunch, är hungrig som en gnu 

• Ginger6

Åh va sjukt jobbigt Swenglish!Bebis kommer vilken sekund som helst ska du se! Tänk va välmående h*n kommer vara med tanke på hur läääänge den fått vistas i livmodern Ingen bebbe på G här heller men har precis som ni andra mensvärk, ont i brösten och dålig i magen och är beredd på att det ska sätta igång när som helst...fast förmodligen är det bara nervositet...sover massvis vilket är skönt, fast vaknar rätt ofta. Puh! Grattis Vivs och Lillie, idag föder ni säkert

• Frill

Över 2000 svar í den här tråden nu

Jag har sovit skrot inatt, och gick upp strax efter 6 för att hinna med tåget från Gävle. Har känt mig varmare än vanligt och även här har magen knorrat. Kom iaf nyss hem efter MVC-besök och Max-hamburgare, och allt verkade ok, även om hon kollade nästan allt två gånger.

Kom hem till en jättefin lägenhet med nylackade dörrar som äntligen sitter på plats, allt slipdamm uppsuget, skräpet ivägkört till tippen, sittdelen till vagnen nerburen i källaren och till och med tvätten tvättad!!! Vilken bra man jag har!

Nu ska jag försöka göra ett ryck med lite jobb innan jag somnar i ett hörn.

• Sole

Hellur

fick hem mediacenter i måndags, en dröm för oss som spelar in, ett knapptryck så spelar den och håller koll på hela serier

Murgrönan
    skönt att du fick kortison mot nässpraysberoendet - själv fick jag inget alls utskrivet så jag tar tag i det där efter bebisen är född.

Frustrerande att inga nya bebisar har kommit ännu! Dock har jag idag haft sammadragningar och mensvärk men det behöver ju som vanligt inte betyda nåt...

Frill
    vilken kanonman!

• bianca2

ingen bebis här heller! men jag har ju bf om 8 dagar. är på jobbet har lite paus nu!!!!!
    kram kram

• Sole

bianca

när slutar du jobba?
    full av beundran att du orkar!

• Sole

förresten - kan du inte lägga upp bild på din ring?
    vore kul att se!

• Lillenlillen
    Murgrönan & Swenglish:

Vad ÄR detta? Varför har våra bebisar inga almanackor/ingen känsla för pinktlighet??
  • Pippil8

Äntligen är jag också ledig! Ägnade min första lediga dag åt att läsa boken "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda (ligger på pockettoppen tror jag). Superskön, lättläst, mysig läsning - me like Nu ska jag ta mig an Stieg L-boken tror jag.

Sole- mediecenter - det låter super! Är så sur för att jag inte kunde spela in "despan" igår medan jag kollade på House.

LillenLillen -gud vilken fin bok! Nu fick jag ett enormt ha-begär!

V42, swenglish, din stackare! Det låter inte kul... Bebis - kom ut!

Frill - gött med mannen som fixar och donar Ovärderligt!

Undrar om man skulle ta och göra som Sannixx och baka lite? Såg ju gott ut

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3