• MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Är det bara jag som tycker att pojkar ska ha pojkfärger ... dvs Blått, svart, grått mm Och flickor rosa lila med blommor och glitter.
    Jag tycker att pojkar ska ha kort hår och flickor långt.
    Jag tycker att man ska se vad det är för kön på barnet.
    Visst kan min son ha nån röd tröja eller nått inslag av rött i sina kläder och mina döttrar ha svart eller grått, men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad.
    Det finns ju faktist olkia avd för pojk och flickor i tex butikerna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 08:17:15:
    "men då en förälder kommer gåendes med ett neutralt barn där man inte kan se om det är flicka eller pojke då blir jag så irriterad"

Skulle vara mer inriktat på pojkar med flickläder på...neutrala barn och kläder var inte riktit rätt formulering..

• Svar på tråden Ang flickor och pojkar?
  • Bonanza

Oj oj oj. Då ska du inte träffa mig då.

Har du ett svar på varför det är så viktigt för dig? Mer än "det bara är så" eller "det finns två olika kön"?

All I want for christmas is... a Loganbot!
  • Majblomma12
    Snälla, säg att du skämtar? Blir du irriterad av att inte kunna avgöra om barnet i en vagn är en pojke eller en flicka? Varför då? Vad spelar det för roll? Du känner ju inte barnet?
    Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Junija

Vad är det du blir irriterad på? Varför vill du veta vad andra har för kön på sina barn?

Jag visste allt om barnuppfostran och föräldraskap innan jag blev mamma...
  • SophiaM

Tyvärr är du inte ensam TS.

Själv skulle jag tycka att det var toktrist om Maximilian BARA fick ha på sig kläder i "pojkfärger" och om Thyra BARA fick ha "flickfärger".
    Det är ju bara färg, eller?

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att det är tragiskt att folk fortfarande är så fokuserade vid färger och kön!

• Junija

Jag tycker faktiskt inte att folk har med att göra om jag har en dotter eller son. Lika lite som de har att göra med vad de heter eller hur gamla de är. Inte med mig heller för den delenCool 

Jag visste allt om barnuppfostran och föräldraskap innan jag blev mamma...
  • mrskensington

Ts - varför blir du irriterad? Det spelar väl ingen roll om barnet är en flicka eller pojke, barn förtjänar stt behandlas lika oavsett kön.

• puss

min son har en rosa pyjamas.
    eftersom han är kille så blir det automatiskt en "kill-pyjamas", tycker jag.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • myskatt

Vi har en reg. skylt som det står Tilde på. Det kanske hjälper om vi ses på stan nån gång och du känner dig förvirrad . Tilde har nämligen blå overall, blå mössa, röda vantar och röda tossingar .

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mint

pojkar ska inte vara "pojkar" och flickor ska inte vara "flickor" tycker jag. Pojkar och flickor ska vara BARN och SIG SJÄLVA.

Jag mår illa när jag ser hur barn begränsas genom att tvingas in i en förbestämd könsroll. Tyvärr verkar de flesta hålla med dig, TS.

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?