• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • Teskedsmamman

Ja usch ja... inga mer stormar nu....

Håller med dig Mamma la... på helgerna vill man helst gona med familjen, men ibland behöver jag komma ifrån väggarna tillsammans med Totte och då är fikorna perfekta!!!

Om 2½ ska jag och Totte ta tåget till GBG och hälsa på en kompis som har flyttat dit till kärleken... Det var längesedan vi sågs och det ska bli skönt att komma hemifrån huset och maken lite... Men Totte tar jag med mig Honom kan jag inte vara utan....

• minke

I Knäredstrakten finns ett ställe som heter Snorrslida...Det är nog det märkligaste ortsnamn jag vet iaf :D

Jag är jättegärna med och fikar också :)

Här ute i Linehed behövde vi inte lida av stormen så mycket, men vårt internet försvann i ett par dar av nån konstig anledning...
    Jag har lagt upp lite bilder av stormens efterverkningar här:
    www2.hh.se/stud/m02emli/storm.htm

• saelma

Oj, oj, oj!!
    Vad det har blåst hos er!!
    Blev helt chockad när jag såg bilderna på skolan..
    var inte i närheten av så mycket häruppe i Stockholm..
    Tack för bilderna Minke, ska visa sambon när han kommer hem..

Annars klarade Tyra halvårskontrollen galant igår.. hon väger nu 7860 gr och är 65,5 cm lång...

• Teskedsmamman

Snorrslida är i klass med Fröslida som ligger utanför Oskarström

Sara: Jo du, det var läskigt... och inatt blir väl inte så kul heller

• Mamma Ia

Det finns allt en del roliga ortsnamn *fniss*. Jag har hittat de här från Halland på www.sockerollon.se/ortsjakten.html

Bögilt - By i Laholms kommun

Bögholmen - Ställe i Laholms kommun

Fröslida - By i Hylte kommun

Sextantvägen - Väg i Kungsbacka kommun

Frillesås - Tätort i Kungsbacka kommun

Älskogsbräcka - ändhållplats i Kungsbacka

På den sidan finns många roliga namn från varje län i landet. Måste säga att Lappland definitivt leder när det gäller *öööummmhh* "underliga" ortsnamn och annat !

• Gumlan

aaaaaaaaaaaah nu vet jag varför Emil gnällt några nätter, han har ju fått en tand!!! hihi Jag har helt missat att tänka på det ju!

Blåser ganska mycket ute nu med, dom sa att det kan bli lika kraftigt som i Lördags

• VIXIE

gumlan: Min mamma hade en moster eller nåt som bodde i Skavböke ,hon gick alltid under namnet "Rut-i-Skavböke"
    Bögilt ligger även inte långt från Simlångsdalen och mina föräldrar bor i Bögehättan(dansk stavning) haha!!
    Lycka till med tanden .Sahra är jättehemlig med sin.
    påtal om tänder så drog Johanna ut en av sina framtänder igår ,hon ser inte klok ut!! Hon gjorde det helt själv så tandfeen hade varit där i morse.
    vixie

• hidden angel

hej tjejer! hoppas allt e bra med er!!!

Tänkte höra om nån vet hur det funkasr med drop-in babysim...
    Ska till halmstad i helgen o vi tänkte simma lite om de har babysim på söndag, har de det? vilken tid i så fall? o vad kostar det (jag, pappan o kira)

• Teskedsmamman

Hidden:

Onsdagar: 13.30-14.00
    Söndagar: 18.30-19.15

Start: vecka 2
    Uppehåll: vecka 8, 12 & 13
    Slut: vecka 22

Kostnad:
    Söndagar
    Byt om, gå in till bassängen
    och betala 70 kronor/barn till instruktören.

Övrig info finns på sklaxen.halmstad.net/

• Gumlan

hmm.. hur blir det på Lördag nu? Är det nån tid bestämt?

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!