• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • VIXIE

Vi kom inte iväg till Göteborg ,de vi skulle hälsa på kräktes hela tors.natten och fredagen så vi ville inte åka dit och bli smittade.Hoppsa bara att pappan håller sig frisk han ska flyga till Sydafrika i morgon sön.Jag har dessutom blivit dunderförkyld!!

När Sahra fick tand nr 2 märktes inget alls förutom att hon var lite röd på ena kinden,de andra två hade både diarre och feber så fort en tand var på väg. Vad har diarre med tänder att göra egentligen??

Stort GRATTIS TOTTE!!
    Trevlig helg tjejer!
    Vixie

• Stumoan

Hej hej, min Kevin har också alltid haft diaré och varait gnällig med mat när han fått tänder. Han har nu 11 ränder och hans första kindtand har tittat fram ( då bytte jag nog 7 bajsblöjor per dag under 1 veckas tid ) Ojojojo! Kramar Emma.

• Stumoan

Inte ränder...tänder ( ska nog gå och lägga mig nu)

• Gumlan

Det är jätte konstigt för att Emil är jätte hård i magen och har varit det hela tiden nu när han får tänder... knasbebis!

"har nu 11 ränder" skrattar så jag nästan trillar av stolen!!! ska nog också sova tror jag!!!! hahahahaha

• IngIng

Hejsan!
    Min Moa låg inne på sjukhus i ca 14 dagar. Och vi kommer att få ersättning från länsförsäkringar där hon är försäkrad. Men det kommer att ta lite tid för det hon har råkat ut för kände inte handläggaren till. Så de måste skicka papprena till deras läkare.
    När jag nu är inne på barnförsäkringar. Är det någon som känner till eller hört talats om "ACE Europe" de har tydligen en tilläggsförsäkring till barn som heter "Barn Trygg Aktiv".
    Funderar på att teckna en sådan med. För risken finns att Moa kommer att bli inlagd flera gånger nu.
    Kram

• JewelGirl

Kan jag vända mig till mvc vid mittpunkten i stan om jag vill få en gynundersökning så jag får veta att äl är igång? Mensen är ju inte regelbunden trots försök att få den det med hjälp av tabletter.
    Är det en bra mottagning med bra personal där, ni som vet?

• Teskedsmamman

Totte hälsar till alla och tackar för gratulationerna!!

Hans födelsedag var lite ospeciell, han fick lite sång och ett par paket, däremot firade vi honom igår! Dagen började med ett långt bad i badkaret (men fy f*n för att tvätta håret!! Han låter som om jag håller på att avliva honom då) Efter badet kom gudfar John och hans flickvän och de busade med honom så mycket han bara ville!!
    Vid 14-tiden kom morfar, bonusmormor, morbror med sambo och kusin Fiddeli. Då blev det röj!!
    2 stycken 1-åringar som far runt som skållade råttor, slår skallror i huvudet på varandra, biter varandra... plockar kakor på bordet osv
    Totte fick en "gungälg" (ingen gunghäst alltså ) Badkarsbasket, 3 st hopfällbara hinkar, Brio trätåg och en fleeceoverall...
    Så han hade en bra dag!

• Cittra

IngIng: aldrig hört om, räcker inte lf till då ? Det måste väl gälla för fler gånger? Vad är det för speciellt annars med den trygg aktiv?

• IngIng

Cittra!
    Visst räcker LF!!!
    Men man kan ju ha flera försäkringar till sitt barn och till sig själv med för den delen.
    Jag tänkte att om hon nu måste läggas in fler gånger eller jag måste ta VAB en längre tid. Så får man det lite bättre ekonomiskt.
    Och jag tänker defenitivt inte lägga av med LF är helnöjd med dem.
    Skulle det vara något längre fram så får Moa ut på två försäkringar istället för en. Och det kan ju trygga henne med!!!
    Kram på er

• moimukulatt

åh så spännande.

Idag skall vi på inskrivning. Skall ta upp att jag mår illa och har förbaskat ont i ryggen. *pust* Hoppas att hon kan "bekräfta" att jag e gravid. Jga har kommit i en period där det känns som att jag inte alls e gravid. "Ne, jag e bara lite små tjock nu, jag måste börja äta lite bättre. Vad då att jag mår illa, kroppen kan ju lura en hur mycket som helst. Ont i ryggslutet, ja men jag har ju pajjat ryggen för längesen, det är ju det som spökar........" Vi får väl se vad hon säger.

Sen ikväll skall vi "förhandla" om ett hus vi skall hyra.
    Vi har i princip redan fått det, men vi vill kolla en del saker.

Massa spännande idag...

I helgen har jag varit på övning ingen, men denna gången var vi inte i skogen utan på kasern. De var skönt, då jag mår illa hela fm å inte orkar som jag brukar. Skall köra så mycket jag orkar fram till sommaren, då jag har fått massa back-up. Sen så blir det till å ta "mamma-ledigt" ifrån verksamheten ett år, om jag kan dvs.......

Hoppas ni har haft en bra helg och att vi alla får en riktigt bra vecka!

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!