• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!

Då var det dags igen kanske ska fråga om vi inte kan få evighets grej på denna slipper man starta ny tråd hela tiden!!

Välkomna hit alla Halmstads bor... föredetta Halmstads bor eller nästan Halmstads bor ska kuta runt och medela lite folk nu.... FÖRLÅT om jag glömmer någon, men det är ju så många!!

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!
  • HaltaLotta

haha.....ser att jag nästintill framställer mig som ett proffs med det här knytandet! *hmm* så är det inte, har bara haft min sjal i typ 1 månad så ja är värsta nybörjaren jag med..... jag lärde mig genom att titta på olika instruktioner som finns här o där på nätet..... gick ganska snabbt sen så satt den.....kan bara ett sätt än så länge......det är ju en del tyg att hålla reda på så att säga!

• VIXIE

Stön och stånk! har presic kommit hem från min magdanskurs.Jättekul men det ser betydligt lättare ut än vad det är.Massor med cirkulerande rörelser som jag inbillar mig ska göra att jag får tillbaks min midja.Är det inga fler som vill hänga på?Ons kl 18.30 i medborgarhuset i Getinge.
    Känne4r mig faktist riktigt smidig antagligen har jag ändrat mig i morgon bitti.
    cittra: Är det bättre med dig nu? Nån väninna till dig från Falkenberg var med och dansade(Gabrielle tror jag hon hette)sa att jag skulle fråga dig igen ifall du kommer med. Det är inget under sportlovet!
    Pussa på Elias från mig.
    Jag hade/har en sjal som kallas "baby-sling" som det är två "loopar "som man drar tyget igenom,går även att använda när barnet är större då man kan ha det på ryggen.
    Kram Vixie

• Cittra

Ottisen: Problemet är inte knytningen utan hur man gör med kotten sen när det är färdigknutet.

Vixie: Jag vill ju hänga med, men tar det lite lugnt ff. Förra veckan var ingen höjdare och jag vill inte till förlossningen igen. Är det inget nästa vecka alltså? då kanske det kan funka sen. Finns det plats ff då? Japp, hon heter Gabriele. Vi har dansat i lag förr, fast då var det country line dance.
    Har du kvar din sjal förresten? Sälja billigt till mig kanske?

• Teskedsmamman

Cittra: Sjalarna är ju snuskigt dyra... jag tror det finns en tråd här på FL om att sy sin egen sjal... eller starta en ny tråd och fråga!

• Teskedsmamman

F*n vad snabb jag är på knappen

Iaf, inatt fick jag REDAN börja med handledsskenorna! I två nätter har jag haft så ont i händerna att jag har sovit jättedåligt! Inatt har jag däremot sovit gott!! Lite klumpigt med skenorna bara... Inte dåligt att få börja med skenor redan efter halva vecka 8! Med Totte var jag uppe runt vecka 36 innan jag började med dem....

• moimukulatt

Jaha tjejer.
    Då börjar det närma sej flytt för min del.
    Det innebär att det är min sista dag med bredband. Buhu ;-(
    Suck, hur skall jag klara mej.
    Man blir liksom lite smått beroende, speciellt när man inte orkar/klarar av att göra något på dagarna.
    Dumme Telia som lurade oss.
    Usch jag kommer att känna mej så himla isolerad.
    Har ju inte direkta grannar vid nya stället, de bor på andra sidan åkern.

Men, men det får la gå.

Jo jag har ju något positivt att berätta oxå.
    Jag har nu haft den bästa veckan ( än så länge) under min graviditet.
    Förra veckan var den värsta. Men denna har varit skön för jag har inte alls mått lika dåligt å inte kräkts en enda gång. ( peppar peppar.....)

Ha det bra å ta hand om er!

• sharisse

moimukulatt : får du inget bredband alls? Fy vad tråkigt... det skulle bli svårt att klara sig utan nu mera.... Exakt vart är det du skall flytta?

vixie : jag blir så avis på din magdans kurs.... vill oxå gå... men det kasnke finns nån omgång till hösten eller nått när min bebis är född och jag kan gå igen hehe

På tal om sjalar... jag har en babybjörn som vill använde jämt till S, denna gången kommer jag att använda den igen men vill ändå ha en sjal.. men jag tycker det är en jäkla djungel... inte bara det att de är dyra utan det faktum att det finns miljarder o miljarder olika varianter och jag vet itne alls vad det är jag vill ha eller skall titta efter..
    vi får se vad det blir....

Nu har jag vattengympat och är trött som en gnu....
    skall försöka pilla med lite skolarbete som skall in i morgon... även om det inte är det jag helst av allt vill göra....

*kram*

• moimukulatt

Sharisse: Jag kommer att flytta till Tjäby Ängar, det ligger vid Snapparp om du vet vad det är. Avfarten innan Mellbystrand.
    Telestationen e inte utbyggd än, typiskt för vi har 6 mån bindningstid kvar.

• Cittra

Har tänkt sy en sjal själv nån gång. Har sybeskrivning och allt. Eller snarare måttbeskrivning för det är ju mest raka sömmar. *s* Men jag tycker det kan vara svårt att hitta bra tyger till vettiga priser så nu testar jag med ett gammalt gardintyg tror jag det är.

Sharisse: Magdans ska ju vara toppen för gravida!

• VIXIE

Sharisse: Det finns magdans kurs på Vallås också, med samma lärare ,Houda Axelsson. Det kändes verkligen bra att få röra på midjan och bäckenregionerna efter sista förlossningen och jag har inte alls så ont i musklerna som jag trodde jag skulle ha.

Cittra:Kan tyvärr inte sälja min bärsjal då min väninna köpte den till mig när hon var hemma i Sydafrika,en kompis till henne gör dem och jag fick den i lime och lila batikat tyg speciellt till mig + att jag tänkte ha snottis på ryggen till sommaren. Jag vet att min kompis använde en sån sjal till sin son Eah när han var typ 3 och och de var och gick i bergen i Sydafrika.
    men du kan komma hit och fika och titta på min sjal om du vill!! Ska bara lacka klart golvet i tjejernas rum först, allt är uppoch ner och de sover på soffan i vardagsrummet.
    Det är ingen magdans i sportlovsveckan så vecka9 kör vi igen.

Blir det nån fika snart?
    vixie

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!