• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • wellah

Nån som vet vad det är för näringsfördelning i Kaj P's grillolja, orginal? Står inget på flasskrället och deras hemsida verkar inte funka... surt.... jag vet en världsgod sås där det är bas nämligen, men jag gissar det är tillsatt socker i den grilloljan och smockat med kolisar då......

Jag vet fortfarande inte om jag vill köra atkins hahaha, jag är så anti-flott.... och kolhydratsucker.... så.... jag vet inte om jag går omvända. Men men....

Kämpar mot mammafläsket! -42.5 kg av 53!
  • Dezzan

Wellah: jag har kollat på Caj P:s vitlöksolja och hittar inget socker i det. Då är det ju beroende på vilka kryddor dom använt.
    Den innehåller: veg.olja, vatten, rödvinsvinäger, salt, tomatpuré, kryddor, smakförstärkare, senapspulver, jästextrakt, vitlökdpulver, surhetsreglerande medel, förtjockningsmedel, kons.medel och persilja.

Så om någon skulle upptäcka något dåligt som jag inte uppfattat så säg gärna till. Det jag kan vara skeptisk mot är jästextraktet.

Kan ju säga att jag har varit anti-atkins tidigare innan jag satte mig ner och begrunna den och fick berättat av min svägerska som nu gått ner drygt 20 kg på 7 mån.
    Jag har inte testat någon så effektiv metod tidigare. Gick ner 4 kg på 2 veckor och har aldrig mått bättre. Mer energi, gladare och allt känns så lätt!
    Tycker att du ska testa om du verkligen vill gå in för det. Det blir ju inget potatis, ris, pasta eller socker och vetemjöl. Det kan man börja ta in lite i sänder då man nått sin idealvikt.

lycka till!

• wellah

Dezzan: men 20 kg på 7 mån är inte särskilt mkt eg *fniss*
    Jag är väl lite sur å kräsen då jag tappade 22 kg på 6 veckor med VV-mat tidigare.... men nu har jag hamnat på världens jävla skit-platå...
    Men jag har hört mkt gott om Atkins som kortsiktig diet... fast jag och för mkt flott går ju inte ihop.... jag är delvis rädd magen ska pajja då jag har känslig mage... jag har ju inte kunnat äta tex pizza på flera år utan sitta ett dygn på toa sen osv.... antar det är fetthalten som gör det?

Ang Kaj P's så är det kanske socker i "kryddor" eller "smakförstärkare"? ska mejla och fråga dom om innehållet hehe... för går såsen göra, då ska jag köra Atkins haha!

Kämpar mot mammafläsket! -42.5 kg av 53!
  • LinaL

Dezzan:

Okej, ska köpa det nästa gång jag är på ICA:). Okej, jag tyckte att jag hade hört att man kunde bli varm när fettförbränningen kom igång:). Verkligen bra länkar var det iallfall!:).

Igår köpte jag Santa Marias Allround Grillolja, när jag kom hem såg jag att den innehåller socker. Så idag ska jag nog köpa Kaj P´s grillolja:).

Snart har det gått en vecka (på söndag) längtar tills jag ska väga mig:)hoppas att jag har gått ner nått iallafall, tycker att det känns lite på byxorna:D. Mår iallafall mycket bättre, piggare och aldrig småsugen som jag var innan.

Hoppas att det går bra för alla er andra!:)

• Emsor

Hej!
    Är nyfiken på Atkins och följer er ett tag innan jag har rätt motivation och ork! Lycka till..

*Lägger i favoriter*

• Dezzan

Wellah: Det kan ju vara så att du inte tål riktigt mjöl så bra om du fick gå på toan. Har då inte hört någon som blivit dålig i magen av att äta riktgit fett, eftersom kroppens organ består av bla. fett.
    Det är sant att det kan vara socker i kryddor, sverige är ju experter på att trycka in soscker i varenda sak dom tillverkar.

Sen ska man inte kolla sig stint på vad vågen visar heller eftersom det händer mer med kroppen än på vågen. Man ser verkligen skillnad då en person gått ner 20 kg. Visst om man räknar ihop det men det är inte så många som fixar att gå ner så mkt på den tiden med annan diet utan att halvt som halvt svälta sig själv.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    LinaL: Jag mår mkt piggar och är gladare än tidigare.
    Som jag skrev här ovanför, titta inte för mkt på vågen utan mät kroppen oxå. Armar, ben, mage, byst och stuss, där ser du resultaten!
    Lycka till!!!

• Fru Wadell

Hej alla duktiga Atkins-tjejer!

Jag och min man tänker på måndag börja äta enligt Atkins. Gick på "bibblan" och hämtade boken Atkins (den oranga) och läste det mesta. Nu skulle jag sätta mig ner och skriva ner en måltidsplanering. Tänkte handla för nästa veckan imorgon. Men jag får inte till det. Tycker det är jättesvårt att hitta recept som passar i första fasen och som är normala. med det menar jag att man inte ska springa runt på Ica och leta ingridienser som man aldrig hört talas om innan. Förstår ni? Ngn som vet ngn bra hemsida eller som kan maila eller lägga ut här en måltidsplanering för en vecka? Skulle bli jättetacksam! Man får ju bara äta 20 gram/dag och då på 3 måltider. Ska man inte äta mellanmål alls alltså?

Tack på förhand / Lena

• jeli81

Fru Wadell:

Jag käkade nog inte enligt atkins första fasen riktigt som jag skulle. Men jag åt ialla fall typ en köttbit el liknande och typ broccoli till och någon sås till detta. Ibland varierade jag det med andra frysta grönsaker. Detta gjorde ju att jag lessnade, så då åt jag vanlig sallad till maten istället.

Jo mellanmål får du äta, men om du till exempel äter gurka så måste du ha kolla på hur mycket av det du får äta osv. Du kan äta ex ett kokt ägg till mellanmål.

Hoppas att det kommer gå bra för er!!

• Fru Wadell

jeli81: tack för svaret. Det som är svårt tycker jag är just det, att man äter så mkt grönskaer som man får. Vi äter nu kött/fisk/fågel och så grönskaer till det. Måste nog köpa en våg tror jag. Nå ja, det löser väl sig. Ska föröska på nytt att göra en lista till kvällens handling *bävar*

• jeli81

Ja jag vet inte om du blev så mycket klokare av det jag skrev :) Men jag hoppas ni får lite ordning. Se till att inte äta samma grönsak två dar i rad bara, då kanske man inte ledsnar lika fort på det :D

Svar på tråden Atkins