• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Ingefaera

Ett tips är att investera i någon av Lauritzsons kokböcker, nästan alla de recepten är Atkinsvänliga och mycket lätta att göra. Inga konstigheter alls. Sen måste man inte vara så extremt petig som det står i Atkinsboken. Jag äter massor av grönsaker, gör ofta grönsaksgratänger, ändå ramlar kilona av mig.

• Fru Wadell

Ingefaera: Jag har kört enligt GI och Lauritzon förrut, det funkade kanon. Men på min man funkade det inta alls. Därför ska vi ta i med hårdare handskar denna gång, Atkins. Å då vill man ju äta exakt så det blir rätt

• Ingefaera

Fru Wadell: Du kan köra "riktig" Atkins även med hans recept, dessutom är det lättare att variera när man känner till maten. Så länge man rör på sig så går det att äta mycket av grönsakerna också, de som är tillåtna, vilket är samma för båda metoderna.

• weroniqqa

Hej på er!

Började igår med Akins och har redan gått ner 1kg

• Fru Wadell

weronica: grattis!!

Ingefera: Aha, så de recept och de uträkningar som GI-nissen gör i sin bok är samma kolhydrartsuträkningar som man gör på Atkins. hade för mig att Atkins var typ lite hårdare och att visst mkt var ämnat komma fårn grönsakerna. På GI kan man äta sig mätt på köttet, men i Atkins ska ju vissa mängder (gram) komma från grösnaer dock högst....å så en siffra.... Mannen började iaf igår och åt så här:
    Frukost: Äggomelett på 2 ägg
    Lunch Samma som frukost
    Middag: ½ kyckling med lite salladsblad till.
    Fika: En kaffekopp
    Kvällsmat: 4 stora salladsblad.

Vi har ju ingen våg hemma så jag kände mig osäker på hur mycket/lite han fått i sig och om han fick äta så mycket kyckling och så lite sallad. han k'ände även av ett "sug" i magen. Har hört att vissa säger "hunger" medan andra säger att det är "förbränningen"

???

• Fru Wadell

Kanske ska lägga till att han är sjukskriven med foten (fick en truckgaffel inkörd genom foten på jobbet) så motion går inte. han kan gå på gymmet iof men inte så ofta, pga smärta...

• Ingefaera

Fru Wadell: Men gud, det där är alldeles för lite mat! Inte ens en liten liten kvinna hade gått ner i vikt på så lite näring. Den halva kycklingen kan han kombinera med en krämig coleslaw och till middag bör han kunna äta en bra bit med kött och tex broccoli och beasås till. Kaffe är inte tillräckligt för mellis, ge honom lite ost eller oliver eller något.

Stackars karl, få en truckgaffel genom foten!

• LinaL

Hejsan:)

Igår var det en vecka sen jag började med Atkins. Hade gått ner 3,8kg jag är verkligen nöjd:). Atkins är lätt det bästa jag prövat och som verkligen fungerat och man mår såå bra!!!:D

Igår grillade jag ryggbiff, värmde en hel tomat med salt på i ugnen och jag gjorde även baconlindade gröna sparrisar i ugnen och åt beasås och vitlökssmör till supergott var det!!:)

Ha det bra allihopa!

• Fru Wadell

AHA! Gissa vem jag visade era svar till och gissa om han slickar sig om munnen och LER stort nu!! Han ska ändra sina matvanor genast sa han (och åt upp salladen han levt på) *s*

• jeli81

Hejsan tjejer!!

Jag äter inte enligt atkins längre och har inte gjort på några veckor, detta för att jag nyligen fått reda på att jag är gravid :D Och jag har misstänkt det ett tag så därav några veckor utan atkins. Men jag kikar in här lite då och då och hejar på er andra!!

Kämpa på nu alla duktiga atkinsare!!

Svar på tråden Atkins