• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Fru Wadell

Ingefeara: I boken om atkins stod det att minst si och så mycket gram ska komma från grönskare och si och så mycket ska komma från köttet. Vi har ingen våg hemma så det
    blir så knasigt. Så alltså. I fas 1 ska man: Äta kött/fisk/fågel med grönsaker till och ev. sås till lunch och middag tills man blir mätt. Ska man äta mestandels grönsaker eller kött? I boken stod det att om man tog gurka till mellanmål så måste man passa upp för då kan man få i sig för mycket kolhydrater under en dag!! *förvirrad* Det är jättevikitgt att det blir Atkinsdiet för min man. Bi har provat GI, och då gick han inte ner något fast vi åt exakt samma mat. Nu vill han att det ska funka. Men inga mellanmål under fas 1 va? Eller jo, typ några oliver var bra va? tack för att du orkar svara

• Dezzan

ÅÅH Grattis Jeli, vad kul för dig.
    Du får köra på efter graviditeten då.

• Dezzan

Tulas: På baksidan av Atkins-bar så står det i vilken fas man får äta dom. Det är olika beroende på sort. Kan rekomendera att Hazzelnöt är jättegod. Men man ska äta dom med måtta, dom är väldigt mastiga så man vill inte ha så mkt av den.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fru Wadell: kolla denna sida, lite recept och annat bra.
    www.matfrisk.nu/article55.asp~
    Jag har aldrig heller vägt min sallad, tar en portion, man får äta rätt mk sallad under en dag så jag tar det jag känner att jag vill äta på tallriken.
    När man äter GI så får man äta mer kolhydrater än med Atkins och därför kan det ta längre tid att gå ner med att bara äta GI.

Lycka till!

• jeli81

Dezzan: Det ska jag absolut göra!! Usch jag kände mig så falsk när jag skrev att det gick så bra för mig här.. Haha men ibland så får man ta till en vit lögn!

Kämpa på nu alla duktiga tjejer!!

• Dezzan

jeli: ja det får man göra när det är så nytt.
    När är det dax då?

• Ingefaera

Fru Wadell: Jag äter nog mestadels grönsaker. Jag hade aldrig kunnat begränsa min mat genom att väga o mäta jämt, då hade jag lika gärna kunnat gå på VV. Själv ser jag ingen direkt skillnad mellan Atkins och den gi-mat som Lauritszon snackar om i sina böcker. Dock har jag hört på andra trådar att det skulle tillåtas choklad och en hel del yogurt enligt gi, vilket jag inte riktigt kan förstå. Jag är helt fri från socker, använder inte ens sötningsmedel just nu, och skulle aldrig ens komma på tanken att stoppa i mig något choklad. Om det inte är Atkins förstås. Äter dessa trots att de inte rekomenderas för den första fasen, på mig verkar det varken göra till eller från.

Jag har fel på min sköldkörtel, vilket gör att det tar ungefär 2-3 gånger mer ansträngning och tid för mig att tappa i vikt än för de med hyfsat normal ämnesomsättning. Trots detta krymper jag i ganska raskt takt även om jag äter mycket grönsaker och inte väger min mat, Det här handlar inte om att banta, det här handlar om att ändra sina vanor och ta reda på vad som är bra för sin kropp.

• jeli81

Dezzan: 26 december är det beräknat, men det komemr bli ändrat nr jag varit hos barnmorskan :)

• weroniqqa

-2kg sen i måndags.....känns supeeer

• Ingefaera

weroniqqa: Grattis tjejen! Hur mår du annars, är du trött och så?