• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Dezzan

Disco Dagny: Välkommen hit till vår lilla tråd.
    Här stöttar vi varann och ger tips på recept och allt annat man undrar över.
    Det finns jätte mycket information om man googlar runt lite.
    Sök på Atkins, Low-carb så får du veta mer.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingefaera: Jo han e lulebo, eller som vi säger i pite. Lule-hasa-fout
    Ropade hit honom och han tycktes känna igen dig. Han tror han gick komvux eller liknande med dig. Eller om det var IV han gick.
    Världen är bra liten ändå
    Kommer du från skåne ursprungligen?

Jag har plockat bort nötterna nu, har gått ner 1 kg sen dess.
    Så hoppas att det gjorde susen.
    Nåja, man ska ju inte stirra sig blind på vågen, händer ju mer med kroppen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har oxå problem med att hitta nått snabbt att äta då man blir sugen på nått. Man vill ju helst inte ställa sig och steka nått eller stå och hacka en massa gurkstavar eller nått. Bara plocka fram och äta.

• Dezzan

Tessa8: Grattis till viktnedgången, bara att fortsätta att köra hårt. lycka till!

• Babylovee
    Oj, jag hittade tråden precis och läste TS, kan nån snäll själ upplysa mig lite bättre om hur dieten funkar?? Vad man ska äta, när och hur mkt??!!
    Child fits mother so hold your baby tight!!
  • Ingefaera

Dezzan: Japp, skånska från början. Jag tror att det kan ha varit IV vi gick tillsammans. Kul!

Jag käkar lite halvfrusna bär när jag blir suger på något. Blåbär eller björnbär. Funkar för mig!

• DiskoDagny

Tack Ingefaera & Dezzan!
    Jag har beställt boken Atkinsdieten Kokboken så nu väntar jag ivrigt på brevbäraren! Jag känner mig så peppad så jag tror jag ska prova att tjuvstarta redan innan den kommer! Jag har ju hittat både recept och länkar i den här tråden så jag kan prova mig fram lite. Nu ska kilona bort och mitt nya jag fram!

• Dezzan

Babylovee:
    Kul att du hittat hit till oss.
    Man plockar bort kolhydraterna ris, pasta, potatis, socker, vetemjöl och äter kött, fisk, fågel, skaldjur, ost, mejeriprodukter ( under förstsa fasen) och grönsaker. Man får äta högst 20 g kolhydrater och då ska det vara i form av grönsaker.

Du äter när du blir hungrig och sen äter du tills du blir mätt, men inte övermätt, så man får lära sig att känna efter då man är lagom mätt.
    Sen äter du inget tills nästa gång du känner dig hungrig.
    En typisk frukost som jag äter är stekt ägg och bacon, eller gouda ost omelett eller äggröra.
    Lunch blir kött, kyckling eller fisk i någon form, med bea sås till kötter och grönsallad till.

Lycka till!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Ingefaera: Jo men det kan man ju äta, det går ju snabbt att plocka fram. Tack för tipset !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Disko Dagny:
    ja du kan ju börja redan nu. Ett tips, väg dig och mät byst, mage, stuss, och gärna över armarna och vaderna. Du lär se större skillnad på kroppen än på vågen, det kan jag lova dig.
    Sen försök att inte fuska, för då står du helt still och ingenting händer.
    Lycka till och än en gång välkommen hit.

• xanni

Godmorgon, frukost UTAN ägg:
    Tre msk krossat linfrö, tre msk proteinpulver (vanilj). Röres ihop med 1 dl kokhett vatten, lite kanel på. En klick smör på och lite grädde hälles på. Gott, och jag håller mig fram till lunch. Ibland äter jag en bit gurka och Philadelphiaost till fm-fika.
    Fuskar med en kopp kaffe till frullen, dock med en skvätt grädd i i stället för mjölk.

Ha en skön dag i solen!

• weroniqqa

Undrar hur mkt. kaffe jag kan dricka på en dag när jag följer Atkins. Står ju max 2 koppar/dag men jag brukar dricka 3-5, tror ni det e ok? Jag har en liten skvätt mjölk i som jag vet att jag inte ska dricka....=(  får man använda kaffegrädde i istället, någon som vet???

• Babylovee
    Dezzan skrev 2007-04-25 06:55:42 följande:
    Babylovee: Kul att du hittat hit till oss.Man plockar bort kolhydraterna ris, pasta, potatis, socker, vetemjöl och äter kött, fisk, fågel, skaldjur, ost, mejeriprodukter ( under förstsa fasen) och grönsaker. Man får äta högst 20 g kolhydrater och då ska det vara i form av grönsaker.Du äter när du blir hungrig och sen äter du tills du blir mätt, men inte övermätt, så man får lära sig att känna efter då man är lagom mätt.Sen äter du inget tills nästa gång du känner dig hungrig.En typisk frukost som jag äter är stekt ägg och bacon, eller gouda ost omelett eller äggröra.Lunch blir kött, kyckling eller fisk i någon form, med bea sås till kötter och grönsallad till. Lycka till!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ingefaera: Jo men det kan man ju äta, det går ju snabbt att plocka fram. Tack för tipset !~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Disko Dagny:ja du kan ju börja redan nu. Ett tips, väg dig och mät byst, mage, stuss, och gärna över armarna och vaderna. Du lär se större skillnad på kroppen än på vågen, det kan jag lova dig.Sen försök att inte fuska, för då står du helt still och ingenting händer. Lycka till och än en gång välkommen hit.
    Tack för svaret, ska försöka gå ner några kg !!
    Child fits mother so hold your baby tight!!
  • Phantis

Ni verkar kunniga på det här och jag behöver hjälp!!

Jag o sambon har kört i några veckor nu och ingen av oss har gått ner ett kilo. Jag pendlar men 68-70kg beroende på när jag väger mig men det händer liksom inge mer. Vi har verkligen varit jätteduktiga och gått in för det här men vad gör jag/vi för fel???

Visserligen kan jag emellanåt dock tycka att jag minskat lite i omfång men jag tycker ändå att vågen borde visa lite mindre efter ca 4 veckor???

Vi äter oftast omelett, äggröra eller liknande till frukost. Kött, fisk eller fågel till både lunch och middag med grönsaker till eller typ tonfisksallad mm. Vi kan inte komma på att vi gör något fel alls. Men nåt e det ju uppenbarligen....

Kan viktminskningen låta vänta på sig?? Borde det ändå inte hänt något nu??

Nån som vet? Tips??

Phantis, stolt mamma till "Fantastiska fyran"!