• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Ingefaera

Mamma till 5 underbara barn: Något jag tipsat om tidigare i tråden är Lauritzsons böcker. Han förklarar väldigt lätt och kör inte med några krångligheter alls. Kolla även på www.nyfikenvital.org , där står lite om hur det funkar. Grattis till raset!

• Ingefaera

Dezzan: Ser att du bor i den absolut vackraste delen av vårt land, blir lite avundsjuk på dig som får promenera där uppe. (Har tidigare bott i Luleå ) Tycker mig känna igen sambon din, är han möjligtvis från Hertsön?

• DiskoDagny

Hejsan tjejer! Jag har med stort intresse läst igenom tråden och känner mig manad att göra er sällskap. Visst var det någon som gått ner 10 kilo på 2 veckor? Hur är det möjligt??? Jag rasade 8 kilo på samma tid men då födde jag ju förstås barn under den perioden. Allvarligt talat, jag har en hel del att gå ner, ca 30 kilo skulle jag tro så det vore ju en kick för motivationen med en sådan start. Jag skulle vara nöjd med hälften av det resultatet! Nu är frågan, hur startar jag och var hittar jag information om hur den här dieten fungerar? Såg att några böcker var nämnda i tråden. Vilken ska jag välja om jag både vill läsa hur det fungerar och vill ha lite tips och recept? Hoppas att ni kan hjälpa mig att komma igång!
    Ingefaera: Jag är oxå en av dom avundsvärda som bor i Luleå! Jag bor på Lulsundet.

• Tessa606

Jag har kört Atkins i snart två veckor, mår jättebra och har gått ner tre kilo Största problemet för min del är frukosten, jag vill verkligen inte ha ägg, har ni några andra tips?

• Ingefaera

DiskoDagny: Välkommen!Kolla lite längre bak i tråden så hittar du lite länkar du kan kolla in för tips och inspiration. Själv är jag såld på Lauritzsons böcker eftersom jag tycker maten är super och recepten lätta att följa. 10 kg på 2 veckor är inget jag skulle rekomendera, dessutom kan det inte ha varit mycket mer än vatten. Men visst, drar man ner på kolhydraterna så ramlar fettet snabbare. Oki, då avundas jag dig också! Önskar att jag kunde flytta upp igen någon dag.

Tessa8: Prova att göra en litan tallrik med lite grönsaker, skinka eller kalkon och keso. Det kör jag med de dagar jag fått nog av ägg.

• Fru Wadell

Tessa8: Prova bacon eller tonfiskröra med en burk tonfisk, två kokta krossade ägg och majonäs. Försummbart

Ngn som vet vad som händer om man äter mindre än 20gram kolhydrater / dag?

• xanni

Nu har jag kört med Low Carb i två veckor och tycker det funkar bra. Jag kan inte säga hur mycket jag gått ner i vikt, eftersom jag inte vägde mig när jag började. Men jag har fått dra in skärpet ett hål i alla fall! Dessutom är mina socker/insulinsvängningar mycket mindre.

Det jag har lite problem med är kvällarna efter middag och särskilt om jag har tränat på kvällen. Jag blir så sugen på något och jag känner inte för att peta i mig en burk makrill i tomatsås kl 20... Nån som har några bra tips?

• Fru Wadell

Xanni: bacon? *mums* 3 paket är 0.1 g kolhydrat

Ingen som vet vad det gör om man äter mindre är 20 g/dag?

• xanni

Fru Wadell, det skulle se ut det! Men ja, kanske det... Fast mest är jag nog sugen på en traditionell fika med te och macka, sambon sitter ju och glufsar 2 decimeter från mig på just sånt...Ledsen 

Jag hämtar mycket inspiration från Markazits sida, och har testat ett opar av mikrobröden, men kommit på att jag inte gillar kokos nåt vidare, inte i sånt "bröd" iaf. Annars tycker jag att det är en strålande sida med mycket MATnyttigtFlört

Med en sambo som är bortrest kan jag utan dåligt samvete göra den glassen som skulle vara ok att äta. Det var två äggulor vet jag, en hel del vispad grädde, och sen mixa ner lite bär också. Kanske jag tar liiite sötningsmedel oxå. Skjuts in i frysen och sen, voilá - färdigt! Ihop med en kopp te blir det nog smaskens...

• Tessa606

Jag har oxå läst mycket på markazits sida, tycker den är jättebra!
    Ett tips på något gott som går fort, jag vispar grädde och när den är nästan tjock häller jag i tinade hallon och lite sötningsmedel och vispar lite till.. Jag hade tänkt prova glassen men hade inte tålamod att vänta tills den var fryst