• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Nevada

Jag som startade en tråd om atkins recept.. inte en jäkel ville svara.. visste ju inte att det redan fanns en

Skulle vilja påbörja atkins men det verkar så jobbigt
    vad äter ni till frukost, lunch osv?
    Finns det enkla recept? Just i första fasen..?
    hjälp hjälp

• Dezzan

Weroniqqa: grattis, det är ju jättebra, bara köra hårt
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jag har då aldrig vägt min mat, har då inte fått den uppfattningen om Atkins, man äter väl tills man är mätt och sen är det bra. Däremot får man ju inte äta hur mkt grönsaker som helst, men tar bara en port. till varje mål, så jag överskrider inte hur mkt grönsaker man får äta.

Usch det är så trisst, har stått stilla nu i 2 veckor
    jag går upp och ner några hekto men inte mer.
    Snacka om prövning idag på fredagsfikat, dom hade lastat på med choklad/vanliga wienerbröd och kladdkaka med grädde.
    Tänkte stoppa lite grädde i kaffet istället, men den var till och med sockrad så det blev inget alls. *suck* Men jag klarade mig undan från att ta nått.

• Fru Wadell

Dezzan: Hur har du det med motionen då?

• Dezzan

Fru Wadell: jo jag har funderat på det, jag rör mig nog för lite även om jag jobbar med barn och är ute med dom mycket. Kanske måste röra på mig mer. Ska testa det innan jag börjar svulla i mig godsaker för att rucka på platån.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Nevada: Du måste vilja äta på Atkins vis. annars är det nog svårt att hålla den.
    Frukost brukar oftast bli stekt ägg och bacon, eller omelett med gouda ost.
    Lunch blir kött av något slag eller fisk och sallad till.

Jag drar mina länkar en gång till :
    www.matfrisk.nu/article55.asp ( många bra recept )

hem.bredband.net/10006/ ( bra info om low-carb som det oxå heter )

www.markazits.com/ ( lite recept och annat skoj att läsa )

• Ingefaera

Ett tips! Allra bästa fettbrännarmotionen är snabba promenader, gärna innan frukost. Stig upp en halvtimme tidigare och lämna knoddarna till mannen om det går. Supereffektivt och kräver inte jättemycket ansträngning.

• Dezzan

inngefaera: ja kanske man tar sig en prommis, ganska skönt att gå då det inte är så mkt trafik heller. Ska testa det även om man känner sig lite trött på morgonen.

• weroniqqa

Ingefaera

Jag känner mig faktiskt  mkt. piggare än vad jag trodde jag skulle göra.

• Ingefaera

weroniqqa: Perfekt! Ofta kan man känna sig lite trött i början, men se brukar man börja känna sig otroligt pigg.

• Mamma till 5 underbara barn

Hej. Jag har ätit typ Atkins eller Gi ( vet inte , har inte följt något program, inte vägt något. Frossat i grönsaker med dressing, laxfiléer och annat gott. Bara dragit ned på kolydrater och socker..mina vänner säger att det låter som GI nästan...) TGått ner 39 kilo nu..och känner inte att jag " bantar". Vill dock lära mig vad som är bra för kroppen på sikt. Idag och igår har jag sockerkalasat..trött nu känner jag..

Tänkte skärpa mig lite nu och verkligen sätta mig in i vad Atkins / Gi är.. Det är bara det att jag inte orkat med VV pga alla regler , jag vill inte behöva ha massa "lagar" om grönsaker odyl, för då tror jag inte att jag fixar det. Finns det någon enkel sida som verkligen berättar hur mycket man får äta, eller vad? ...väldigt enkel?? please help.

• Dezzan

Mamma till 5 underbara barn: Det finns hur många sidor som helst om Gi/Atkins/low-carb. Bara söka på något av det.
    Med Atkins ska man äta sig mätt men inte övermätt, kolhydraterna får du i dig via grönsaker av olika slag.

Hittade en länk om Atkins-metoden.
    Finns inte så många sidor som beskriver hur man får äta och hur mkt. Fast jag satt nu bara 5 min och kollade runt lite åt dig.
    Men här hittade jag då en länk iaf.

www.snf.ideon.se/snf/konf/Bilder_modedieter/041110_tallrik_GL_webb.pdf