• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Phantis
    Hmm, nu läste jag inlägget ovan att man ser större skillnad på kroppen än på vågen....jajaj bättre sent än aldrig...

Men varför är det så??
    Phantis, stolt mamma till "Fantastiska fyran"!
  • wellah

phantis: ni kanske äter för lite fett?

9.5 kg kvar till målvikt!
  • Phantis
    Nja, vet inte - tror inte det med all bacon, ost och feta såser/dressingar men det är mycket möjligt ändå förstås. Det är klart att det blir mycket grönsaker så det kanske blir för mycket sånt å för lite annat ändå....hmm. Ska prova att frossa lite mer

Tack för svaret!!
    Phantis, stolt mamma till "Fantastiska fyran"!
  • Ingefaera

Phantis: Om du köper färdiga såser och annat halv eller helfabrikat så tänk på att de ofta innehåller massvis med socker. Om du ska äta såser, gör dem gärna själv. Sen är det ju också så att det tar längre tid för andra att gå ner, speciellt för kvinnor.

Motionerar ni nåt?

• Dezzan

weroniqqa: Jag har druckit kaffe, även om man inte ska, det måste vara det enda som jag fuskar i. Har då inte märkt någon skillnad iaf. Bara man inte dricker allt för mkt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    xanni: är inte dom där proteinpulverna svindyra?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

phantis: När man äter enligt atkins eller Gi så förbränner du aldrig muskler som med andra dieter, då man praktist taget går på svältdieter. Därför syns det snabbare på kroppen än på vågen.
    jag gick ihop 6 cm över stussen och 5 cm över bysten på 2 veckor drygt. men hade bara gått ner 4 kg.

• xanni

Dezzan, jo de är rätt dyra, men de är väldans dryga! Jag köpte den minsta storleken när jag började med Low Carb och använder 3 msk om dagen (förutom helgerna, då äter jag annan frukost). Det är fortfarande knappt hälften kvar i burken!

• Dezzan

xanni: ok har aldrig testat dom där proteinpulverna, visst finns dom på hälsokostbutikerna?

• xanni

Jajamen. Jag köpte mina på Life / Hälsokraft. Finns i smakerna vanilj, jordgubb och choklad.

• Dezzan
    xanni: ok har sett flera recept där dom använder dom där pulverna, känns så onödigt på nått sätta att lägga ut så mkt pengar. Men det är klart, man kan göra mkt mer med det.
    Vet du ungefär hur mkt det kostar?
  • xanni

Dezzan, jag ser fördelarna med att det är ett frukostalternativ för de som inte mäktar med att äta ägg och bacon tidigt på morgonen (uff, det är inte det lättaste) samt att när det krisar så finns det ett sätt att bli mätt, t. ex. när det inte serverad annat än potatis och pasta med mjölredda såser. Eller när man är borta och inte har tid att äta, fast det får bara användas högst tillfälligt.

En sån där burk kostar 149 spänn. Lite dyrt, men för mig har det varit värt det. Jag la ju ner massa pengar på godis och sånt innan...

Jag provade förresten glassreceptet på matfrisks sida, och sablar vad god den blev! Minskade mängden sötningsmedel till 1 dl och ökade på blandade hallon och blåbär, ca 1,5 dl. Prova!