Phantis: Det är alltid bra att röra på sig, då går man snabbare ner i vikt/omfång.
Ni äter bra med grönsaker oxå, för det måste man även äta. kommer inte i håg om du skrivit hur ni äter typ under en dag. Men både protein, fett och kolhydrater i form av sallad ska man äta varje dag. Sen ska man även ta multivitamintablett varje dag.
Många som missar den biten, eftersom vi inte äter frukt eller alla grönsaker måste man ersätta det med en tablett.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Anna ML:
Välkommen hit till oss.
Som fru Wadell skriver så kan man hoppa direkt till underhållsfasen direkt, men då går du saktare ner i vikt. Så har man inte så brottom så kan man börja där.
Lycka till!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fru Wadell:
Stackars dig, det lät inte skoj. Det är viktigt att du dricker mycket då man äter enligt Atkins. Hoppas att det löser sig för dig.
Disko Dagny:
Under första fasen får man inte äta mejeriprodukter, ost, grädde går bra men inte mjölk, fil, CF ( Cream Fraishe ) eller liknande.
Kom i håg att alltid ta den fetaste grädden och osten du hittar.
Nu har jag äääntligen gått vidare från min 2 ½ veckas platå. Nu har jag gått ner 2 kg på 2 dagar, känns skönt igen. Det enda jag gjorde var att sluta äta cashew-nötter.
Jag som knappt åt några alls, men det ställde till det för mig ändå.
Hat ätit några atkins-bar oxå, men dom verkar inte stoppa vikten för mig.
Jag har även lyckats gå ihop 0.5-1 cm på dom flesta ställena på 1 vecka. Trots att jag hamnat på platån.
Vad ska ni hitta på i helgen då?
Vi har inga planer ännu, jag och min svägerska ska åka till Ikea, haparanda. Sen får vi se hur helgen blir.