• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • xanni

Glömde säga att jag brukar blanda mitt proteinpulver med krossade linfrön, det ger lite mer "känsla" när man ska skvalpa i sig proteinet, precis som när jag äter det till frukost (den frukosten finns i Markazits recepthäfte).

• Dezzan

Xanni: tack för tipset.
    Så glassen var god. har inte testat göra glass ännu. Är så sugen på glass.
    Vad har du för sötningsmedel. Jag brukar köra med sucettströ.

Det är jättebra recept på båda matfrisk och Markazits sida, det finns ju hur många sidor som helst, bara man söker så Räcka ut tungan

• xanni

Dezzan, sötningsmedel...hmm...mja, det är ett blått lock iafFundersam Det är nog sak samma vilket sötningsmedel man väljer. Fast jag såg en s-medel med FIBRER!? Snacka om att l u r a s !

Ikväll blir det den grillade kyckling med ananas (maken ska laga...) från recept hemfrisk!

• Dezzan

ja det är nog vilket som.
    Jadu dom smyger in skiten lite varstans.
    Dom är luriga.

Hur går det med din viktnedgång då?

• xanni

*skrattar* viktnedgången har jag ingen aning om hur den går, faktiskt! Men visst, ett hål i skärpet har jag kunnat mata in. Den stora vinsten är att jag mår så mycket BÄTTRE! Socker/insulinbalansen har inte lika stora svängningar längre och jag känner mig som en trevligare människa. Ganska trevligt för min käre sambo som tycker att jag är trevligare...

Jag vill gå ner 10 kg ca, och jag tror det kommer när jag väl hittar balansen mellan mängden fett-proteiner-kolhydrater.

Du då Dezzan, hur går det för dig?

• DiskoDagny

Hej tjejer! Idag har jag kört första dagen på mitt nya liv! Det känns verkligen bakvänt att kunna äta fett men man vänjer sig säkert vid att tänka på det nya sättet så småningom. Mitt första intryck är i alla fall, att om man får äta allt detta goda så borde det ju vara ganska lätt att låta bli att fuska! Men vi får se, man kanske drabbas av något otroligt sug efter potatis som man måste kämpa mot!

• Phantis
    Ingefaera: Typ kalla såser gör vi själva men vi brukar köpa färdig bearnaisesås på burk, typ lohmanders - den är ju så himla god men jag har faktiskt inte kollat vad den innehåller Förvånad

Ja, jag tränar 2-3 ggr i veckan och gubben spelar lite fotboll med ett gäng. Sen har vi ju småttingar så det blir ju iaf en liten promenad varje dag.

Dezzan: Aha, tack för informationen det där om musklerna. Men vi har hållt på säkert 4-5 veckor nu. Det kanske beror på att jag tränar att jag inte går ner då, eller??
    Hmm...skulle kanske ha mätt mig innan, men jag var för vågfixerad Fundersam uppenbarligen. Jag tror iofs att jag minskat lite, speciellt på armarna och syrran och en kompis tyckte jag hade blitt smal i ansiktet å så. Men det är ju benen (stockarna) jag vill ha bort...hahaa.
    Phantis, stolt mamma till "Fantastiska fyran"!
  • Anna ML

Hej alla duktiga, får man hänga med här... Behöver gå ned 15 kilo gärna igår men men har iaf kört med en lite egen variant av GI/Atkins, i några dagar hitills och tycker det känns bra mycket bättre än alla gånger jag varit med i VV. Sen vill jag inte lägga pengar på VV utan lägger hellre dessa på maten.

Skulle kunna leva på ägg och kyckling så där har jag inget problem men kan bli väldigt sugen på mackor med bieost på zuck.

Någon som vet om det är ok att äta knäckebröd med lågt GI i?
    Finns på hälsokosten, iof svindyrt.
    Sen äter jag lite lättfil med dinkelmüsli men är väldigt osäker på om det är ok?

Någon som vet så blir jag glad

Grattis Jeli81

nu ska jag plöja igenom den här högintressanta tråden

• Fru Wadell

AnnaML: Hej kompis och välkommen hit Ska du äta enligt de första faserna ska man inte äta bröd och mejeriprodukter. Men du aknske kan hoppa på underhållsfasen direkt och då går det ju bra med

Jag har fått bekräftat idag att jag har ketoner i kisset *s* var på akuten och de säger: Det enda vi ser är att du är uttorkad.
    Nästa läkare sa: ja det betyder att du har ketoner i kisset
    Hihi. Måste erkänna att jag jublade lite inombords. *s* Förbrännings-SM

Nå ja, jag har en jävla jobbig magkatarr som tar död på mig så så roligt var inte besöket på sjukhuset, ska göra röntgen om någon vecka sa de, inte kul. Inga tableter hjälper men det är väl bara att bita ihop eller att bryta ihop *s*

• Ingefaera

Fru Wadell: Din stackare, inget kul med magkatarr. Klarar du GI/Atkins-maten ändå? Hoppas att du blir bättre snart!

Phantis: De färdiga beasåserna brukar inte vara så farliga, så du behöver nog inte oroa dig.

DiskoDagny: Vad härligt att du börjat! Ja, fettet känns lite bakvänt i början men man vänjer sig. Om du vill så kan du ju äta mycket omättade fetter som i nötter och avocado och så, ifall det känns kämpigt med för mycket animaliska fetter i början.

xanni: Min sambo tycker också att han har fått en trevligare flickvän!