• jeli81

Atkins

Vill gärna höra om det är fler som äter enligt Atkins metoden eller liknande? Om vi kunde peppa varandra och utbyta lite tips och så!

Jag vet att många är emot den här "dieten" och vill inte höra något om detta, utan endast ni som kan hjälpa med tips och ideér!!

Kom igen nu! Nu kämpar vi på!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-24 22:01:28:
    Jag äter inte längre enligt atkins då jag och min sambo väntar tillökning. Men jag följer fortfarandr tråden och hejar på alla duktiga pinglor här inne!!

• Svar på tråden Atkins
  • Phantis

Ingefaera: Skönt å höra - kan ju inte sluta med min favoritsås

Dezzan: Mulitvin tar jag ändå för jag har ganska lågt järnvärde och rena järntabletter blir jag skum i magen av...men det är inte var dag jag kommer ihåg att ta dem ska jag säga...
    Får man nånsing äta frukt? Jag saknar ett saftigt äpple så här i solen...har visst inte pluggat dieten så bra...

Helgen består av fotboll, babysim, fotboll och fotboll...FundersamFörvånad. Näst äldsta sonen har haft match ikväll, ska ha match imorron och på söndag och så ska vi se Bajen-BP på söndag. 
    Själv tänker jag vila mig i form (förutom nån promenad då) tills nästa vecka Flört

Trevlig helg!

• Anna ML

Dezzan: tack tack. Ja jag tror jag hoppar första fasen, har det nog jobbigt ändå Jag borde ha en tröja på mig med texten; "vitt bröd och Brie byggde denna kropp" typ så jag kämpar på. Har ikväll ätit, kycklingfilé, blomkål och avokado, Jättegott och mätt blev jag med.

Va duktiga alla är och vad ni går ner i vikt

• Fru Wadell

Ingefeara och Dezzan: Här har ni en till lärare! jag har både förskollärarutbildningen och lärarutbildningen år 1-5

• Dezzan

Phantis:
    Under viktminskningsfasen får du ta in frukt.

Man gör ju lite som man vill efter två första veckorna. Antingen stannar man kvar i fas 1 eller så går man vidare. Eller så smyg tar man in lite från fas 2 och stannar mestadels i fas 1, som jag gör hihi Skrattande

• Ingefaera

Jeli81: Aldrig kul att kugga, men du har ju något ännu mer spännande i magen så du behöver kanske inte sörja den tentan just nu.

• DiskoDagny

Hej på er!
    Nu har Atkins-boken jag beställde dykt upp och jag har fått lite mer ordning på begreppen tror jag. Jag hittade recept på en dessert man får äta under inställningsfasen och nu undrar jag om det är någon som provat att göra den och vet vad jordgubbsgelépulver är för något. Receptet var på "Frisk citruspudding" och innehöll 4 olika smaksatta gelépulver? Är det nån som vet var man får tag på sånt? Det känns ju kul att kunna unna sig nåt gott till helgen om man blir sugen. Och det blir man (jag) ju oftast!

• Ingefaera

DiskoDagny: Gelépulvret det talas om i boken är nog jello. Det kan du hitta på större välsorterade matbutiker som även har utländska produkter i sitt sortiment.

• Phantis

Dezzan: Aha, jag är verkligen dålig på det här - tror jag har hållt mig till fas 1 alldeles för länge så det satt sig på hjärnan..Flört....ska nog ta in lite fas 2 grejer nu så får vi se om hjärnan kommer igång....Fundersam

Vi bestämde oss bara för att börja och visste väl på ett ungefär vad vi får och inte får äta men har bestämt sig så e re bara å köra Skrattande. Har gått mycket lättare än jag trodde....

• Dezzan

Phantis: ja det gick mkt lättare för mig oxå, trodde jag skulle sakna min cola allt för mkt, men det har gått riktigt bra. ( fast man kan ju dricka cola zero och light  Oskyldig )
    Ja lite grann kan man ju ta in från fas 2, som jag gör. men håller mig mestadels i fas 1.

Jag kan inte äta nötter, då stannar jag i vikt. Det var det som hände då jag hamnade på platån förra veckan.

Men tänk så bra att det finns en atkinstråd så man kan fråga varann grejer och få tips Flört

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hur går det nu tjejer, händer det nått med era kroppar??

Sen min platå har jag gått ner 2 kg, men nu verkar den ha stannat. Ska testa att även plocka bort atkins bar, fast dom e så goda.

Äter inte mkt av den men det kan räcka.