• Anonym (Undrar)

Blev jättebesviken

Hej ! Jag kom på min sambo med att runka i duschen går. Jag blev ledsen o besviken. Trodde inte han höll på me sånt, trodde han kom till mig när han ville bli tillfredställd. Undrar om de är mig de är fel på ? har jag *rätt* o bli sur på honom ? eller överhuvudtaget ifrägasätta ?

• Svar på tråden Blev jättebesviken
  • Anonym

Ja jag skulle faktiskt också ha blivit ledsen för det om jag fanns där och var tillgänglig! Men, som en del skriver här, det kan ju vara så att det inte var nåt sexuellt i det, utan bara avslappning. då kanske man hellre gör det själv för att det ska gå snabbt. men jag förstår ändå hur du menar! har du pratat med honom det här?

• xal

Jag kanske ska tillägga att även om jag har full respekt för onani och behovet av "egenvård", så skulle också jag bli ledsen om det ständigt runkades på bekostnad av ett gemensamt sexliv.

Privatliv, ja. Men "no man is an island". Man ÄR två i en relation.

• Anonym

En fråga till dig själv, denna behöver du inte svara på men onanerar du? Jag gör det liksom de flesta, är avslappnande. Jag utgår att min man runkar ibland annars skulle jag tro det var något fel.

• Anonym

Han kanske inte bara har ett liv med dig, han kanske har ett eget liv också.. ååååhhh hemska tanke!!!!!

Han ville inte ha sex förstår du, möjligtvis om du ställde upp på en avsugning utan krav på att få nåt tillbaka.. han ville lätta på trycket helt enkelt.

• Anonym (Undrar)

nej jag onanerar inte själv. har tyvärr aldrig funnit nån njutning i de. kan liksom inte bli upphetsad. jag har inte pratat med honom om detta. vet inte vad jag ska säga. vill ju inte att han ska känna sig dum heller.

• Anonym

Det är ingen risk, det blir snarare du som framstår som det.

• Sannive

Låt honom onanera du... Det är fullt normalt och många gör det, oavsett partner och sexliv. Som någon klok människa skrev tidigare i tråden, alla borde ha två sexliv; Ett med sin partner och ett med sig själv.

Onani är nyttigt, helande och för många, nödvändigt.

Ge sjutton i att skuldbelägga honom för att han utför en sådan naturlig handling, den har ingenting med ert sexliv att göra. Det betyder inte att han inte finner dig attraktiv, eller att han inte vill ha sex med dig längre. Han hade en mysig stund i duschen med sig själv, so what?

Det finns ingen anledning att prata med honom om det, vad skall det vara bra för? Han kommer bara känna sig begränsad och fel om du försöker förbjuda honom.

Låt honom ha det ifred. Sålänge som han fortfarande uppmärksammar dig och du känner dig nöjd med sexlivet i övrigt så är det väl ingen ko på isen?

Du har ingenting att vara svartsjuk på, jag lovar!

• Anonym

Se det inte som att han bedrar dig, utan som något som berikar istället. Själv går jag igång på att veta att min man runkar.Det sätter lite krydda även på vårt gemensamma sexliv.

• R Mutt

Men jeeezus, han har väl sin egen sexualitet, tycker inte att du har med det att göra faktiskt.

• Anonym

För några år sedan blev jag sur bara på tanken att min man kanske gjorde det i duschen, kände mig lurad eller bedragen! Jag kunde tom. gå in i badrummet för att övervaka genom att borsta tänderna eller borsta håret i evigheter tills han duschat klart. I dag är det helt annorlunda, jag tycker dels att han har rätt till sin privata sexualitet precis som jag oxå har det, dels så "slipper" jag ha sex lika ofta om han får runka av sig ibland. Jag har inte sama sexlust just nu nämligen...

Svar på tråden Blev jättebesviken