• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • nelie

oscar ska gå på avdelningen nypon på Mörten (tror jag det hette, blev osäker nu...)

hon som ringde till mig sa att dom hade jätteproblem med placeringarna, det var typ fullt överallt och dom har fått flytta om massa barn för att det ska gå ihop sig. det har tydligen också öppnat nån naturprofilering i Skogshagaskolans lokaler också, där dom har frågat lite äldre barn om de vill börja, för att lämna platser åt de yngre. så de hade det visst inte så lätt. men jag är helnöjd över att Oscar får börja där. har varit och hälsat på på Arabia ett par gånger och det har inte kännts riktigt rätt för oss.

• nelie

inte så kul. men barn är väl barn, antingen de går på snövit eller nån annan förskola...

• FrogLeg

Ja barn är inte alltid helt att lita på... Så de är väl inte de jag är orolig för mest hur personalen är och om dom får vara ute massor och om allt funkar som de ska. Slåss o vara osams o ha kul o leka o bråka kommer hon få uppleva var än hon hamnar.

• nelie

ja, det ska ju kännas rätt och passa "mig och mitt barn"

• Johanna 79
    nelie skrev 2007-06-01 22:54:12 följande:
    oscar ska gå på avdelningen nypon på Mörten (tror jag det hette, blev osäker nu...) hon som ringde till mig sa att dom hade jätteproblem med placeringarna, det var typ fullt överallt och dom har fått flytta om massa barn för att det ska gå ihop sig. det har tydligen också öppnat nån naturprofilering i Skogshagaskolans lokaler också, där dom har frågat lite äldre barn om de vill börja, för att lämna platser åt de yngre. så de hade det visst inte så lätt. men jag är helnöjd över att Oscar får börja där. har varit och hälsat på på Arabia ett par gånger och det har inte kännts riktigt rätt för oss.
    Jag tror absolut att du kommer att trivas på Nypon.
    FrogLeg skrev 2007-06-01 22:41:00 följande:
    Fialie Ja Linnéa kommer börja på Prosit faktiskt... Jag är lite nervös så att säga Hoppas ni är nöjda. *nyfiken nu* Thea kommer vara hemma ett tag till
    En kompis till mig har sina barn på Snövit och jag har inte hört något annat än att de trivs bra där!
  • ludicrous
    FrogLeg skrev 2007-06-01 22:59:59 följande:
    Ja barn är inte alltid helt att lita på... Så de är väl inte de jag är orolig för mest hur personalen är och om dom får vara ute massor och om allt funkar som de ska. Slåss o vara osams o ha kul o leka o bråka kommer hon få uppleva var än hon hamnar.
    nelie skrev 2007-06-01 22:56:05 följande:
    inte så kul. men barn är väl barn, antingen de går på snövit eller nån annan förskola...
    Ja det är ju hur personalen hanterar det hela som är relevant, inte vad som hände, utan att personalen inte ingrep
  • FrogLeg

ludicrous
    :-O Så du menar att personalen stod och såg på och inte tillrättavisade barnet? På vilken avdelning går barnet? Hoppas att dom anmält de hela om nu inte personalen ingrep.

Svar på tråden ~~~Västervik ~~~