• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • sunzhine

Välkommen hit Johanna...
    Min dotter ska oxå börja på resedan till hösten, har dock inga tidigare erfarenheter därifrån mer än när de hade sommardagis därifrån för ett par år sedan...

• burtok

Tack alla ni som har grattat till sonen.. Denna gång gick det så snabbt så jag är väldigt glad att vi har flyttat till Västervik så man inte hade restid till förlossningen... Väckte mannen 03:30 och sonen är född 07.21...

• Majalaja

Apropå väderdiskussionerna i träffas-tråden, så kanske det är skönast att hålla sig inne....så här skriver Räddningstjänsten i ett pressmeddelande:

För tisdagskvällen 26/6 och ondagen 27/6 har SMHI utfärdat en vädervarning klass 1 (den lägsta formen av varning) för Kalmar län och det närliggande Östersjöområdet. Man förväntar sig 35-50 mm regn, lokalt 100 mm, och vindstyrkor på 16-20 m/s. Räddningstjänsten i Västervik vill uppmana allmänheten att vara uppmärksam på de stora vattenmängderna, speciellt de som har källare till sina hus och villor. Båtägare uppmanas att se till att ha sina båtar är ordentligt förtöjda och länspumpade.

• Marie med två barn
    Majalaja skrev 2007-06-26 15:18:21 följande:
    Apropå väderdiskussionerna i träffas-tråden, så kanske det är skönast att hålla sig inne....så här skriver Räddningstjänsten i ett pressmeddelande:För tisdagskvällen 26/6 och ondagen 27/6 har SMHI utfärdat en vädervarning klass 1 (den lägsta formen av varning) för Kalmar län och det närliggande Östersjöområdet. Man förväntar sig 35-50 mm regn, lokalt 100 mm, och vindstyrkor på 16-20 m/s. Räddningstjänsten i Västervik vill uppmana allmänheten att vara uppmärksam på de stora vattenmängderna, speciellt de som har källare till sina hus och villor. Båtägare uppmanas att se till att ha sina båtar är ordentligt förtöjda och länspumpade.
    Låter inte så kul. Vi håller på och byter avlopp och ska bygga ut huset så hela vår gård är just nu en stor jordhög. Blir inte kul om det kommer 100 mm regn på det. Var är gummistövlarnaFlört?
    *Carpe Diem*
  • beldaran76

Sunzhine: Tack, vad roligt! Victor ska vara på "Jollen", vi ska dit och hälsa på i eftermiddag. Jag vet ingenting om Resedan annat än att det är den närmaste förskolan, plus att den ser trevlig ut utifrån iaf. När ska din dotter börja?

♥ Victor 19/4 2006 ♥
  • Marie med två barn
    Majalaja skrev 2007-06-26 15:32:06 följande:
    Marie: du får väl klä in hela trädgården med plast
    Bra idé. Synd bara att jag inte har så mycket plast. Dessutom är det försent nu, har redan blivit lervälling överallt.
    *Carpe Diem*
  • FrogLeg

Barnen kommer älska jordhögarna Skicka ut dom vett ja

Marie med två barn skrev 2007-06-26 15:30:22 följande:

Låter inte så kul. Vi håller på och byter avlopp och ska bygga ut huset så hela vår gård är just nu en stor jordhög. Blir inte kul om det kommer 100 mm regn på det. Var är gummistövlarna?
  • sara sofia

Hej alla Västerviksbor!!
    Jag hör egentligen inte hit för jag bor lååååångt upp i norr. Men nästa vecka ska jag semestra till Västervik. Är så orolig att det fortfarande är regnväder där...
    Om vi har otur med vädret, vad kan man då göra där? Tips? Finns det nå äventyrbad i närheten (inomhus) eller?
    Hoppas på mycket sol nästa vecka i era trakter!

• ShootingStar
    sara sofia: Roligt att semestra i västervik, det är fint här på sommaren. Tyvärr vet jag inte om det direkt finns så mycket inomhusaktiviteter här. Har ju en simhall, men skulle tippa på att den är stängd under sommaren nu och den är för övrigt inte så mycket att jubla över, definitivt inget äventyrsbad. Lysingsbadet har ju pool med lite mer skoj, emn den är ju utomhus då... Måste tyvärr göra dig besviken för några inomhusaktiviteter kommer jag inte på, Västervik är bäst när man kan vara ute. Och finns det några inomhusaktivteter så vet jag iaf inte om det, aknske nån annan här i forumet som vet? Sitter nämligen själv hemma å undrar också vad man kan hitta på med barnen här när det regnar... 

Nån som hört nåt från Odine??? Borde hon inte fått sin lill* nu? Hon har ju gått mer än 2 veckor över tiden... Å hittar inget på webbisarna än...
    Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
Svar på tråden ~~~Västervik ~~~