Du måste logga in för att svara i en tråd.

• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • FrogLeg

Usch var med om en jätteotrevlig sak idag på en lekplats här i stan. När vi kom dit så var de fullt med dagisbarn där och eftersom jag kände igen vissa av barnen så förstod jag att de var från Snövit. Jag berättade för fröknarna att Linnéa skulle börja på Snövit till hösten och att hon skulle gå på Prosit (detta var Glader som var på utflykt) så vi pratade lite o jag sa att jag var lite nervös för att lämna bort Nea osv. Det var när dom skulle gå hemåt de hände... 3 killar (2 lite större och en var mycket mindre svårt att säga ålder men gammal kunde han inte varit) var kvar uppe i den jättehöga klätterställningen (ca 2 meter upp i luften) alla fröknar samlades runt vagnarna längre bort ingen var vid klätterställningen. Rätt som det är hörde jag någon börja gråta. Den lilla killen hade ramlat 2 meter fritt fall med ansiktet före rakt ner i sanden!! Min mamma som var med skyndade sig bort för att hjälpa killen som skrek o var lessen. Han blödde och hade väldigt ont vilket man kan förstå, stackars kille! Huhu vad jag har tänkt på honom idag, hoppas dom ringde till hans föräldrar för han var jättelessen och jag hoppas dom åkte till akuten. Jag frågade en av hans (dagisklasskamrater) nu senare på dagen hur de gick för honom osv. Men hon sa bara att han var hemma från dagis nu (svårt att få ett svar från en 5 åring kanske ) Tror hon sa nåt om att han hette Elias eller nåt liknande. Kanske nån som vet nåt här? Skulle gärna vilja veta att han mår bra nu.

Annars har de ju varit en kanonhärlig dag idag skönt väder, hoppas de håller i sig.

Ni med magar se till att ploppa ut de små bebisarna NU!! Innan den värsta värmen kommer

• suzza

Hej det stämmer att Elias ramlade ner från den höga ställningen och skrapade upp hela ansikten.. Han fick ett litet jack i pannan som vi åkte till akuten och limmade. Men han mår jättebra och har inte haft speciellt ont mer än att han varit lite svullen. Men tack för att du hade skrivit hur det hade gått till eftersom ingen av fröknarna hade sett händelsen, vilket jag tycker är fruktansvärt dåligt att man släpper kollen på en 3åring uppe i den höga ställningen.

Men som sagt Elias mår bara bra. Tack alla som bryr sig

/Suzza

• nelie

va skönt att han efter omständigheterna mår bra. va läskigt. hoppas fröknarna håller bättre koll i fortsättningen.

• ShootingStar
    ludicrous: Ja, på bb är man ju inte iaf... Men har börjat känns mig så lugn nu och känner ingen brådska eller stress att få ut bebisen. Känns faktiskt skönt! Vet ju att pyret kommer inom 17 dar iaf. Å va är 17 dar när man redan väntat 9 månader. Näe, den får komma när den vill, huvudsaken är att h*n mår bra! men sen gör det ju klart inget om h*n kommer redan idag! Skrattande
    Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Johanna 79
    ludicrous skrev 2007-06-07 15:59:29 följande:
    någon som har sitt barn på Arabia? eller haft?har fått plats på totte tror jag den hette.erfarenheter?
    Ja har jobbat på Arabia för ett antal år sedan. Har ändrats endel i personalen sedan dess. Men vad jag vet så ska Totte vara jätte bra nu också.
  • ludicrous
    Johanna 79 skrev 2007-06-07 16:09:27 följande:
    Ja har jobbat på Arabia för ett antal år sedan. Har ändrats endel i personalen sedan dess. Men vad jag vet så ska Totte vara jätte bra nu också.
    Skönt att höra :)
    Resedan skulle varit bättre för våran del, ligger på vägen till skolan , närmare för både mamma,mormor och oskars mamma om dom skulle hämta/lämna, sen är det ju praktiskt nästa gång det kommer barn :)
  • FrogLeg

Gymnasiet är visst lite roliga tror jag minsann... Jag tänkte ta med mig Linnéa och Thea imorgon för att kolla på alla glada studenter. Skolan brukar ju alltid sluta en vecka innan Hultan MEN vad ser jag Dom tar studenten nästa vecka!! De korsar allsåt Hultan Hur har dom tänkt? Har dom tänkt? Hur många kommer skita i studentfirandet? Jag själv vet inte vad jag hade valt om jag varit i samma sits. Fast ta studenten är ju fruktansvärt kul men de är ju Hultsfredsfestivalen oxå. Stackars ungdomar inte lätt att vara ung idag

• nelie

ludicrous: Oscars kusin går på Totte. Hon trivs jättebra och min svägerska har pratat mycket bra om Totte... Jag för min del har väl sett bättre planerade utegårdar, men jag antar att de gör en hel del utflykter istället.

• ludicrous
    FrogLeg skrev 2007-06-07 21:55:57 följande:
    Gymnasiet är visst lite roliga tror jag minsann... Jag tänkte ta med mig Linnéa och Thea imorgon för att kolla på alla glada studenter. Skolan brukar ju alltid sluta en vecka innan Hultan MEN vad ser jag Dom tar studenten nästa vecka!! De korsar allsåt Hultan Hur har dom tänkt? Har dom tänkt? Hur många kommer skita i studentfirandet? Jag själv vet inte vad jag hade valt om jag varit i samma sits. Fast ta studenten är ju fruktansvärt kul men de är ju Hultsfredsfestivalen oxå. Stackars ungdomar inte lätt att vara ung idag
    Ja visst är det dumt?! Alla andra gymnasier slutar denna vecka, men icke.. men jag antar att man prioriterar sin student framför hultan..
Svar på tråden ~~~Västervik ~~~