• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • NicosMamma
    ShootingStar  har fått en dotter men det kanske en del redan vet!
    Såg på webbisar nu!
  • sunzhine

Grattis till shooting, det lönade sig visst att va lugn o ta det med ro

Själv harjag just kommit hem från en underbar tredagars semester i Göteborg, Liseberg 2 dar, shopping o Ullared på vägen hem. Helt underbart väder o mysig stuga, snälla o underbara barn och ja en helt perfekt semester! Längtar redan tillbax,men sambon e nog inte allt för sugen o sätta sig o köra på nåra dar. Kanske bäst jag tar körkort snart...

Hoppas alla haft det bra här i Västervik.

• Jullan84

sunzhine

Kul att åka till Ullared!
    Funderar vi på att göra i sommar.

Men hur funkade det med barnen?
    Tänker mest på Emma...

När vi vart där förut har vi varit inne väääldigt många timmar, vilket betyder att Oscar kommmer vilja äta några gånger under den tiden.
    Men man får väl gå ut för matpauser i år.

• sunzhine

Jullan- det gick faktiskt över förväntan på Ullared, Emma sov när vi kom dit så hon låg i kundvagnen o sov ca 30 minuter o sen satt hon o lekte med alla varor eller så åt hon smörgås och drack nappflaska (hon älskar o åka kundvagn...).
    Vi gick även ut en gång o käka lite lunch hela familjen för att orka med en runda till. Inget som helst gnäll på henne eller Jezzie, trots 5-6 timmars shopping Kanske för att de fick en hel del grejer.
    Även heldagarna i Göteborg fyllda med shopping och Liseberg gick bra med banrnen,Jezzie åkta allt hon kunde och Emma njöt och skrattade mest hela tiden när hon tittade på...

Jaha en dag på stranden, helt underbart och två vattendjur till barn så nu vet jag var vi kommer spendera denna sommar

• nelie

vill bara dela med mig av ett litet, men så bra tips. ÖB har ett strandtält för 59 kr. jättesmidigt att ha med sig och bara fälla upp på soliga platser om man vill ha lite skugga. min syster sa att det ska finnas i nån fritishörna/fritidsrum inne på ÖB. har inte varit där så mycket själv så jag vet inte riktigt. men det är verkligen helt super. som ett halvt kupoltält är det ungefär. och priset är ju knappt nåt att prata om...

• Lena1976

Halloj:)
    Håller med Nelie...strand tältet på ÖB är kanon....köpte ett för 1 mån sen....o som sagt 59:- är inte dyrt.

• SysterDyster

På tal om dagis, så har jag upplevt att de har väldans dålig koll på barnen inne på "Fjärilen" (Björken).
    Härrom dagen skulle jag hämta min dotter och hör fröknarna prata (den ena håller en ledsen pojk på ca 1½ år i famnen). Den ena frågar...
    - Vad har hänt?
    Den andra fröken (nonchalant)
    - Han spottade ut en sten, så kom det lite slem också...(väldigt nonchalant alltså!)
    Men HALLÅ! Antagligen hade pojken satt stenen i halsen och blivit rädd. Såg stenen i fråga och den va INTE liten och det va inte lite slem!
    Tyvärr så ser man ofta barn ensamma framme på gården, medans fröknarna är inne på innergården. Finn många mindre barn där inne och av erfarenhet så stoppar även 1-2 åringar saker i munnen! Kan de inte dela upp sig och ha koll även på andra sidan gården så får de väl stänga grinden...

• SysterDyster

Grattis ShootingStar! (på tal om något trevligare :))

• ShootingStar

Nu är jag hemma från bb med vår fina lilla tjejja!
    Allt har gått så bra och vi mår fint allihopa!
    Tack för alla gratulationer i gästboken, ska svara alla när jag hinner.
    Ska försöka lägga upp bild imorgon!

Nu ska jag ta å mysa lite med båda mina fina tjejer!

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
Svar på tråden ~~~Västervik ~~~