• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • maddiz
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:10:48 följande:
    Ni talar om att ni vill bli respektfullt bemötta, och så skriver ni såhär oförskämt till andra?
    Ni?
    ♥Har en drös med ungar♥
  • Lefo
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:10:48 följande:
    Ni talar om att ni vill bli respektfullt bemötta, och så skriver ni såhär oförskämt till andra?
    Vilka är ni?
  • SmurfGirl72

Här går det hett till...jag har bara en vanlig fråga som egentiligen inte har med tråden att göra...men någon skrev här inne om att vissa har låsta sidor.Kan man låsa sin sida? o hur gör man det o varför gör man det egentligen?

• Cullinan
    Lefo skrev 2007-06-28 17:19:49 följande:
    Vilka är ni?
    T ex Mellvis och Anne H.
  • asfaltsblomman

om man ska välja? ja men då väljer jag ett barn som inte har downs syndrom, blå ägon och lite smålockigt hår med inslag av rött. fräknar oxå det är gulligt, och sen gärna att det blir ett smart barn som går långt med utbildning oh karriär.
    nääää, fel, fel fel!!!
    det blir som det blir varför spekulera?

maskrosbarn
  • Fidelis ad urnam

Jag skulle välja ett det barnet utan DS, varför skulle jag välja det andra om jag hade valmöjligheten att välja det utan DS?
    Skulle jag däremot föda ett barn med DS skulle nog valet inte vara fullt så enkelt, eller om jag under graviditeten fick veta att barnet har DS.

men står jag med två barn framför mig, ett utan DS och ett med DS skulle jag tveklöst välja barnet utan DS.

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Cullinan
    Mellvis skrev 2007-06-28 17:57:01 följande:
    Om du närmar dig de 30,så ber jag om ursäkt,jag trodde det var ett barn som skrev, det verkade så.
    Varför beter du dig såhär när du samtidigt själv vill bli respektfullt bemött?
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-28 15:23:54 följande:
    En fråga bara:Beteckningen sjukdom verkar i hetluften. Såvitt jag vet, men jag kan absolut ha fel, är DS klassat som syndrom, INTE en sjukdom.precis som Autismliknande syndrom.Finns inte det klassat någonstans?
    Jodå, jag skrev vad som är ett syndrom några sidor bakåt.
    Cullinan skrev 2007-06-28 13:37:30 följande:
    "Ivrigt försöker få det till att det är en sjukdom?"Eh, va?
    Vad var det du inte förstod?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mea Culpa

Jag skulle välja ett barn med Downs syndrom om valet stod mellan ett barn med DS och inget barn alls.

En snyting i rätt ögonblick skapar ofta ett bättre utgångsläge för fortsatt diskussion. Tage D
Svar på tråden Downs syndrom