Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Och hur ofta är vi ilskna?
Det fins nästa ingen av DS föräldrarna som skriver med stora bokstäver och skriver svärord.
Dom flesta DS föräldrarna här skriver hur det är att ha ett barn med DS och försöker förklara.
Alla DS föräldrar här vet mycket väl vad för sjukdomar och handikapp en person med DS kan ha och också kan få senare i livet.
Men mycket av det som står skrivet i alla informations texter förbättras för varje år, nya mediciner, nya träningsmetoder och att personer med DS lever mitt bland alla andra och mer och mer går i vanliga skolor.
Fast man har en utvecklingstörning så kan man lära sig nya saker. Sedan kan man så klart som DS förälder bli arg när men i en del trådar här på FL kallar DS personer för grönsak, mupp och vårdpaket.
anne h skrev 2007-06-28 13:33:48 följande:
Gud vad hemskt att folk använder bilder på era barn i sådana syften. Fy tusan vilka människor det finns i denna värld.
Jag arbetar med människor som har DS och skulle därför med glädje ta emot ett barn med syndromet. Dom är faktiskt precis som oss andra, glada, arga, barnsliga, allvarliga .
Jag har lärt mej så oerhört mycket av dessa människor och det är en stor ynnest att få ta del av deras glädje och bekymmer.
En fråga bara:
Beteckningen sjukdom verkar i hetluften.
Såvitt jag vet, men jag kan absolut ha fel, är DS klassat som syndrom, INTE en sjukdom.
precis som Autismliknande syndrom.
Finns inte det klassat någonstans?
*varför grå text?*
Ni talar om att ni vill bli respektfullt bemötta, och så skriver ni såhär oförskämt till andra?