• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:24:15 följande:
    T ex Mellvis och Anne H.
    Tex jag, vadå? Nu är det jag som inte förstår.. ett smack?
    Cullinan skrev 2007-06-28 17:03:06 följande:
    Sen när har folk som börjar närma sig de 30 skollov? Oförskämda inlägg är inget som gagnar er sak.
    Jag vet ju inte hur din vänkrets ser ut, eftersom jag inte känner dig, men jag känner flera vuxna -även över 30- som har sommarlov ("skollov") eftersom de går i skolan övriga året.
    Why put such lovely locks on such free spirits
  • Cullinan

Anne h -

Jag förstår inte varifrån du får att jag "ivrigt vill ha det till en sjukdom"?

• anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 19:30:23 följande:
    Anne h - Jag förstår inte varifrån du får att jag "ivrigt vill ha det till en sjukdom"?
    Pga att du tjatar (här och på andra ställen) om att det är en sjukdom och när jag skriver att det inte är det så kommer det snart klassas som det?
    Det är det intryck du ger, oavsett om det är meningen eller ej.
  • Cullinan

anne h skrev 2007-06-28 19:38:07 följande:

Pga att du tjatar (här och på andra ställen) om att det är en sjukdom och när jag skriver att det inte är det så kommer det snart klassas som det?Det är det intryck du ger, oavsett om det är meningen eller ej.
    Nu har du läst fel Anne. Jag har aldrig skrivit att det är en sjukdom.
  • Lefo
    Cullinan skrev 2007-06-28 19:30:23 följande:
    Anne h - Jag förstår inte varifrån du får att jag "ivrigt vill ha det till en sjukdom"?
    Jag är inte anne h men svarar än då.

Du har i flera trådar än denna skrivit att DS är en sjukdom när den inte är det.

Min dotter har DS men har ingen sjukdom och inget tilläggshandikapp så jag kan inte se att hon är sjuk.

Min dotter har troligen en utvecklingsstörning men denna gör henne inte heller sjuk.

Nu ska jag natta mina två friska tjejer
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-28 19:38:56 följande:
    anne h skrev 2007-06-28 19:38:07 följande: Nu har du läst fel Anne. Jag har aldrig skrivit att det är en sjukdom.
    Då ber jag om ursäkt.
  • Cullinan
    AnnBrittS skrev 2007-06-28 20:44:57 följande:
    CullinanLägg ner du tjatar ju bara om samma saker hela tiden och vill ju inte ta in information som du får från flera.Är det nån som ska skärpa sig så är det du
    Det är alltså ok att ni gör personliga påhopp mot mig, för att jag diskuterar DS i en tråd som handlar om DS?

Att mina åsikter inte faller er i smaken ger er inte rätt att bete er oförskämt. Diskutera det som saken gäller, eller lämna tråden.
  • AnnBrittS

Cullinan

Du tycker inte att du är oförskämd då.

• Fidelis ad urnam

Är man oförskämd om man är av annan åsikt?
    Har man inte rätt att säga sin åsikt? Är det inte det ett diskussions forum går ut på, att alla säger sin mening och att man sedan diskuterar dessa olika åsikter?

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Cullinan
    AnnBrittS skrev 2007-06-28 20:53:23 följande:
    CullinanDu tycker inte att du är oförskämd då.
    Peka ut vilka inlägg från mig som varit oförskämda är du snäll.
Svar på tråden Downs syndrom