• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Pyret82

Hej juni-mammor!
    Hur länge planerar ni att jobba heltid och hur löser ni det när ni känner att det är dags att "gå hem och boa"? HP?

kramKram!

• meh

Lill linda - jag tror det blir en hel del, bl a en som fick barn nu i februari. Blir första gången man får se lilla Ida . Ja, det är på Törners från kl. 13, men några av oss, bl a jag, kommer inte förrän runt 15.

Pyret82 - jag kommer arbeta till sista maj och sedan ta ut föräldrapenning från den dagen, om jag inte blir sjukskriven.

• lilaki

Hej Alla i Tråden!

Har inte varit här inne på hela påsken. Det har varit så himla mycket med släkt och vänner så jag har inte haft en chans. Men nu är jag tillbaks på jobbet igen, så nu har jag tid.. :)

Börnen: Jag tycker det ser ut som en grabb.

Nu har jag 35 dagar kvar att jobba. Det ska nog gå. Jag har ju ett stillasittande arbete så jag kan ju lika gärna sitta här och jobba för full lön istället för att sitta hemma och kolla på oprah och nagga på FP.. Men guuud så skönt det skulle vara att ha ledigt!!

• Glad i hågen

Pyret 82 - jag hade tänkt jobba fram till två veckor innan om jag mår bra, vilket jag tycker att jag verkligen gör. Men när jag berättade för barnmorskan om det jag trodde var växtvärk konstaterade hon att jag förmodligen har sammandragningar, kanske tom förvärkar, och föreslog att jag på stört borde sjukskrva mig på minst halvtid...

Det var ju inte vad jag väntat mig, i synnerhet när jag mår bra i övrigt och inte lider av det. Men självklart är jag beredd att kasta in handduken på en gång om det behövs.

Nån mer med liknande symptom?

• Signatur

Triump: Var handlade du då? På de ställena jag var på var det urplockat och de visste inte när det skulle komma in något nytt.

Varit hos läkaren idag. Blev sjukskriven fram till jag går på föräldraledighet. Både ledsamt och skönt. Läkaren är lite lustig. Hon har beordrat oss att åka iväg någonstans och ta in på hotell. Det skulle vara trevligt i vanliga fall, men när man mår som jag känns det bara jobbigt och dyrt...

• lill linda 82

prillan: jupps...har oxå sammandragning o haft ett par förvärkar. Men min bm sa att man ska ta dom positivt, ett sätt att träna andning inför det verkligen sätter igång. Dock ej om dom gör väldigt ont, då ska man ta dom på allvar. Fler än 3-4 förvärkar på raken är ett tecken på att man ska ringa in.

• molle76

Meh: Ja, här har det varit lugnt hela tiden. Välldigt sällan att jag ser att magen rör sig. Men jag känner ju iallafall. Så allt är nog ok. får man intala sig. Är bara lite nojjig nu för tiden. Oroar mig för mycket.

• molle76

Pyret82: Jag ska nog jobba april ut,sen ger jag f-n i jobbet... Har fått hp. beviljat från 13 april men tror att jag jobbar månaden ut iallafall.

• meh

molle76 - oroar oss gör vi nog allihop. Jag är också nojig och har jag inte kännt någon riktigt konkret puff eller spark, så trycker jag lite på magen tills jag känner att det rör sig där inne

• molle76

Så roligt. just när jag skrivit mitt senaste inlägg så buffade det till rejält i magen. Tittade ner på den och hela magen hoppade. hi hi...Precis som om min lilla älskling ville tala om att :mamma, jag mår bra och du behöver inte oroa dig...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D