*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
meh: niferex...mår lite halvskumt nu, illamående, men jag vet iofs inte om det beror på att jag druckit för lite vatten eller om det är tabletterna. Smidigt att åka in tillsammans då man ändå nästan bor på samma ställe, får hoppas att det är mer lämpligt nästa gång
lilaki - jag tycker du gör rätt. Hade jag haft möjlighet hade jag gjort som du. Är rädd att jag kommer missa en del i utvecklingen genom att vara hemma, då det händer så mycket hela tiden inom mitt gebit. Jag hoppas det funkar för dig!
Alla sjuklingar i tråden tycker jag hemskt synd om och hoppas ni kryar på er omgående och omedelbart
Idag har vi varit på 'personalutflykt' till Ullared. Har köpt de första (kläd)grejorna till plutten, och det känns finemang
Skönt att du håller med mig ickelpicka! Jag vet inte varför jag får lite skräckblandad förtjusning, vi är ju faktiskt två föräldrar... :) Sambon tyckte det var en jättebra ide. Han sa på en gång, ta det, utan att tveka.
lilaki: I så fall är jag galnare.. ska av samma anledning fortsätta jobba ca 40% när den lill* kommer. Blir ju mest hemifrån, men en del möten osv. Känner att för mig kommer det att vara bra att inte bara fokusera på bebisen ffa tror jag det underlättar för alla parter när jag ska börja jobba heltid igen...
Jag blev sjuksriven till 17/4 pga ont i ryggen och höften. Det känns jobbigt
lyn: jobbigt att gå hemma? passa nu på att ta hand om dig, o göra allt du inte kan på dagarna då du jobbar/pluggar eller vad du nu gör..
Åh vad skönt att läsa om flera som jobbar hårt. Har hamnat i en intensiv period på jobbet, med lååånga arbetsdagar och flera jättestressiga projekt. Jag börjar känna att det säkert inte är helt bra för "Ärtan". Samtidigt som jag också gärna vill ha en del mindre uppdrag under mammaledigheten för att inte tappa kontakten med mina kunder, hamna "efter" el dyl. Fast vem vet hur man känner om ett par månader...
Har en helt underbar chef som säger åt mig att ta det lugnt och tänka på bebisen, samtidigt som den andra chefen förväntar sig fjortontimmarsdagar och helgjobb nu när det bara är tio veckor kvar till beräknat bf... Han tycker att det är bra att jag är så stor om magen att jag inte känner för att träna längre, "för då kan jag ju lika gärna jobba..."
Åh suck. Ville bara skriva av mig lite. Hoppas ni mår bra och kämpar på, alla hårt arbetande, sjukskrivna och andra tjejer! Nu är det snart sommar!
Limpis - jag tycker du ska göra som den underbara chefen säger, ta det lungt och tänka på bebisen. Den andra chefen verkar inte ha någon som helst förståelse för att det är jobbigt att vara gravid.
vilken tur att endel har bra chefer, mina bara suckar å pustar dom när ja sjukskrev mig idag....dom tar ingen hänsyn alls att ja har ont...
Vad skönt att det är fler som inte vill släppa jobbet helt. Börjar känna mig mer och mer onormal/knäpp som vill fortsätta jobba så snart och lämna över mycket ansvar på maken...