• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Här är en till som vill ha Bebis nu!!! Vet inte om jag vill behöva vänta 2½ månad innan jag får en liten att snusa på

Är det många av er som har bestämt vilket namn ni ska ge er bebis?

• vonkis

jupp vi är klara med namnen, men sen kan man ju aldrig veta förens man ser dom live
    kanske inte alls ser ut som en liten Tim som vi ska döpa våra son till*s*

• lill linda 82

Jag o min sambo har 2 favvo pojknamn, o bara 1 flicknamn... tycker det är hur svårt som helst med flicknamn...fler som har problem med det???

• meh

Vi hade större problem med pojknamn, där har vi bara 1 men 2-3 flicknamn. Vi kommer nog ge vårt barn det namn vi har tänkt oss, även om det till en början inte "ser" ut som en sådan. Till slut så blir ju namnet att passa ändå.

• triump

hallojssan. Ang namnfunderingar så har vi hittat rätt i bland flicknamnen. men ännu saknar vi förslag på namn till en liten kille .

• Missisola

Triump: Låter precis som vårt dilemma m. namn. Flicknamn är bestämt sen...eum...jag var 19 eller så..och jag är ganska orubblig!!! Pojknamnet har varit ett gissel, men kanske kanske pojknamnet är klart oxå..vi känner ff på det...

Hoppas denna dag blir bättre - vi ska på utflykt m kidsen och jag tänker hålla mig undan grillen med tanke på gårdagens bränning....
    Jag tänker som du Triump - lönekuvertet är välkommet så länge som möjligt och vill inte vara hemma en massa innan...Har ju klarat mig ända till nu...varför falla på målsnöret.
    Fast den dag kroppen verkligen säger i från har jag nog inget val... om inte så kommer sambon binda mig vid en stol och tvinga mig...
    Är man envis så är man!!!

V30 i dag och ny bild...*zzzzzzzzzz*
    Vill sooooova..har hostat hela natten!

• triump

Missisola : usch hosta hela natten låter inta bra. själv har jag faktiskt sovit lite oroligt inatt.

Vi skall på utflykt till simhallen idag . blir en trevlig dag med andra ord. i övrigt är det roligt att jobba lite under lovet. ett tempo som passar till en gravid kvinna.
    just ja för två veckor sedan berättade jag nyheten för barnen. idel glada miner. de känner sig trygga med att man skall ha till sommaren. då hinner man ju jobba terminen ut och det blir inte så dramatiskt med ett avsked..

men var och varannan dag väger jag fördelar och nackdelar med att spara på min semester till nästa år. eller att ta ut några veckor till innan bf??. .

Ihelgen var jag och sambon och reka utanför sös. tog oss en vårpromenad dit.

• Missisola

Triump: Får du ta ut sem innan?? Nu kanske det blir på sommarlovet du gör det och då påverkar det inte verksamheten, men jag har blitt nekad att ta en vecka innan jag börjar ta fl..dvs ca 16maj och en vecka fram över...Grejen är att då får de ingen vikarie för mig.... däremot om jag tar Fp...den där sem veckan kan jag ta i juli....

• Missisola

F´resten Triump....var det bara två veckor sen du berätta???? Syns det inte ..har de inte undrat...???

• triump

nej de har inte undrat utan helt accepterat att jag blitt en tjockis

Man har rätt att ta ut sem 60dar innan bf, likväl som man har rätt att då utan sjukskrivning och dylikt gå ner i tid.
    Din arbetsgivare gör fel om hon/han nekar dig sem 60 dar innan bf.. ja så har jag uppfattat det iallafall.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D