• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

men jag håller med att det är klurigt med vikarier. vi har fått extra stöd till avdelningen 2 dagar i veckan. en som går dubbelt med mig.. så vissa dar känns vi lite väl överbemannade

• triump

OT det verkar inte längte fungera med smileys

• lilaki

tjolahopp! nu har jag ätit svullfrukost på gruppmötet! Fattiga riddare med lönnsirap + youghurt med fruktsallad... vad sägs om det!

nu ska jag iväg till barnmorskan och bli stucken.

• meh

godmorgon allihop!
    Har ni lika fint väder som det är i Östersund? Här är det strålande solsken, men kallt . Fick en riktig längtan efter våren i helgen, när vi var ner till Falun och där det inte fanns nästan någon snö kvar alls.

Idag ska man till halsläkaren och se om man får bli fortsatt sjukskriven, i varje fall 1 månad till, håll tummarna för mig

• lill linda 82

Många som är uppe med tuppen idag..

Håller med, vilket underbart väder det är här idag. Funderar nästan på att ta en stol o sätta mig på uteplatsen o sola sen, få lite mer fräknar på kinderna, kanske kissemissarna får hänga med ut i sele o känna på solen lite oxå..
    Har precis vräkt i mig en rejäl frukost...fil med musli, kaffe och en stor macka med pastej o gurka på. Så nu lär man stå sig 1,5-2 timmar ialf...

*håller tummarna* för "Meh" att det går bra hos läkaren...

• nessie72

God morgon alla junimammor.........Här skiner solen och det är ca +8 just nu I haninge
    Meh--håller tummarna för dig
    Skulle vilja gå ut på en lång promenad,men sonen är tyvärr sjuk,så det får bli till att sitta på balkongen idag........men det kan bli ganska skönt
    Hoppas ni andra junimagar kan gå ut och njuta av solen

• A lie

Så, nyss hemkommen från en långpromenad med hunden i vårvädret, ville verkligen inte gå in och sätta mig vid datorn... men måste skriva en ansökan som ska vara framme på fredag och i morgon har jag lovat maken följa med till hans föräldrar... Hoppas det är lika fint då, så kan jag sitta på renfällen mot husgaveln och läsa artiklar eller nåt Skulle gärna sitta på balkongen med dem nu men... har ju iofs laptop så jag skulle kunna ta ut den på balkongen, men syns så fruktansvärt dåligt på skärmen i solen

Missisola: Lät trevligt med utflykt idag Leo är ett jättefint namn...
    jag har alltid haft lätt för att komma på tjejnamn, men inga killnamn alls... Nu råkar vi sitta med ett spikat killnamn, men velar om tjejnamn, men är så gott som bestämt det med...

lilaki: Yoghurt med fruktsallas... VILL HA!!!!

• N i n n i e

hej hej
    Nu är jag tillbaka, efter en massa flyttande, flyttstädning och packande upp och ned i kartonger! Inget bredband har vi ännu, så jag får ta mig en liten stund här på jobbet!!! Har ju lite FL-abstinens!

Den nya lägenheten är JÄTTEFIN!!! Mindre, men fantastiskt fin och fräsch. Vi är ju de första som flyttra in, så det känns jättebra!

Har nog överansträngt mig lite under flytten... har haft ännu mer sammandragningar en vanligt och det har gjort ont också. Inte så kul. Lill-tjejen lever om därinne, som en liten alien. Är inte lugn mer än max 30 min i taget, sen sparkar och buffar hon och vänder sig och spjärnar!!! Hel-vild är hon!

Appråpå namn, så ska vår lilla flicka heta Elicia, vilket mer eller mindre bestämdes för 5-6 år sen. Från början pratade vi om Elise, som min mormor hette och min mamma heter i andra namn, men sen blev det Elicia -om hon känns som en Elicia när hon kommer ut!

Jag hade tänkt att jobba in i det sista, kanske ta ut semester strax innan BF, men nu vet jag inte... Det blir ju tyngre och tyngre, men jag hoppas jag orkar! Man får väl se!

KRAM på er! / Elin

• vonkis

gomorgon på er!!!
    verkar som om allt släppte i natt för jag har fått sova som en gud och halsen känns mycket bättre, bara lite rethosta kvar!
    febern har varit borta i snart två dygn så idag ska jag våga mig ut i solen och få frisk luft

fick lite ångest att jag har varit sjuk hela påskhelgen och inte fått njuta av ledigheten men men snart kommer jag ju få vara hema i ett år så jag ska väll inte klaga..hehe.
    nä lite frukost nu så ska jag nog knalla ut en stund!

meh hoppas det gick bra hos läkaren!
    elin, grattis till flytten, härligt attt få inreda en ny lägenhet

• meh

Jippi!!!! Jag blev sjukskriven, inte bara till sista april som jag hade hoppats på utan till sista maj, så jag kommer inte gå tillbaka till jobbet något mer innan jag blir mammaledig

För er som undrar, kan jag säga att jag har ett jobb som jag vantrivs så väldigt med och ska säga upp mig ifrån lagom till mammaledigheten 1 juni. Därför är jag så glad över att inte behöva gå tillbaka dit något mer innan dess

Tack till alla som höll tummarna, de var säkert till stor hjälp

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D