*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Prillan: Jag vet inte om den gör det, visst är den betydligt större än med Tyra men fortfarande liten, ska på UL imorgon så då får vi förhoppningsvis veta att pyret inte är tillväxthämmad iaf. Vid senaste mätningen hos BM följde jag inte den kurvan som den första mätningen gav.
Håll tummarna för mig, ska ut och leta mammakläder nu...
Hoppas alla som inte mår så bra känner sig bättre idag!
Hallo gals!
Sista dagen på jobbet för undertecknad. Det känns både bra och trist. Bra, eftersom det börjar bli riktigt jobbigt att sitta, gå och stå 'på kommando', trist eftersom jag ändå trivs med mitt jobb.
Men - solen skiner och himlen är klarblå, en alldeles bra dag att gå hem på!
Jag slutade att jobba i mitten av februari och va jätteledsen däröver... vad skulle jag göra med all min tid! Men jag har stormtrivts med att gå hemma. Man har tid att planera, tänka ut vad man ska inhandla till den lill* etc etc... och surfa här på FL
Jag insåg idag att jag inte kommer ha några som helst förpliktelser till ett jobb på närmare 1½ år
, eftersom jag är sjukskriven till jag ska bli mammaledig och sedan vara hemma i minst 1 år
Varför inte njuta av "ledigheten". Vi kommer ju att jobba tillräckligt länge ändå... troligtvis till 65 om inte längre. Nej tjejer, njut nu av er lediga tid
Jag har varit hemma sedan 17 december...
älskar att gå hemma o planerat o bara ta det i min takt o tänka på bäbis. Fast hade varit glad o jag kunnat jobba deltid, men det går ju inte...så då är det lika bra att ta vara på den här lediga tiden o myyyyysa!
Nee... nu ska jag hämta lite digistivekex o knapra på + ett glas mjölk... Ska på föräldragrupp kl15..
Här är en dunderförkyld junimamma! Näsan är ur funktion...ingen kontakt med övriga luftvägar...ändå är det konstant takdropp!
Hostar och nyser och ont i huvudet.
Dessutom fick jag en konstig smärta i magen i dag....ny mot tidigare smärtor... Det stack/skärde ner mot livmoderöppningen om man säger så...någon som vet hur det känns när bebis fixerar sig...funderar på om det kan vara det som är på gång eller om det är något jag bör bli orolig över. Känns så dumt att ringa och fråga...berättar ju varje gång om mina onda sammandragningar som kommer tom i vila och de säger bara att det inte är någon fara...trots att de aldrig kollat om det finns någon livmoderpåverkan eller något sådant...
Andra blir sjukskrivna för sammandragningar utan smärta pga hotande förtidsbörd...hur kan man avgöra sådant?
Jaja...många frågor...hoppas på massor av kloka svar...min hjärna tror jag att jag har snutit ut vid det här laget!
Huva, jag känner igen det där börnen. Hjärnan har flugit ur näsan på något sätt. Och jag tar alvedon mot feber... Usch usch!
Jag tycker du ska höra med din bm om du är orolig!!!
jag märker redan hur mycket bebisen vill bestämma! Så fort jag lägger armarna i kors blir den sur och försöker buffa bort dem.
Usch då Börnen! Hoppas du kryar på dig fort!
Substance: Känner igen det där. Om jag försöker lägga en arm över magen eller sätta mig lite annorlunda så ska det buffas. Babyn verkar tro att den var här först
Jag börjar verkligen bli nyfiken på vad det är för liten personlighet som bor därinne.
Hittade föresten lite kläder. Ingen klänning som var det primära, så det fick bli byxor och en snygg överdel istället. Plus en kjol och lite t-shirts (no way jag gå i mina vanliga). Enda butiken som hade något sortiment var H&M. Hoppas det inte är så usel kvalité som man hört att det ska vara. (Men å andra sidan behöver ju kläderna bara hålla i två månader till nu
)