• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lill linda 82

triump: mäh, har vi snott solen hit till östersund igen?? Vi är dåliga på att dela med oss tror jag..

• triump

Mowglie vilket bra tips du gav mig. nu skall jag genast köpa lite förvarings lådor till lådorna allt är ju så pytte litet.

lill linda solen är borta eller är det jag som glömt dra undan gardinerna, för att jag inte kan slita mig från fl

• molle76

Hej på er alla!!
    Tanken har slagit mig att det inte är så hemskt länge kvar till förlossningen nu...känner mig inte alls förberedd, har inte tänkt så speciellt mycket på förlossningen tidigare, hur jag vill ha det och så..
    Har bara tänkt att sååå farlig kan väl inte en förlossning vara, ont kommer det väl att göra men sååå farligt, kan det verkligen vara det... Är rädd att jag får värsta chocken när det väl blir min tur att föda. Någon mer som känner sig oförberedd??

• triump

molle76
    förlossning är det inte storken som flyger förbi med pluttisen...
    jag har ännu inte börjat i någon föräldrargrupp men hoppas att man i dem får all upplysning kring förlossningen. men kanske dags för även mig att ta fram de där böckerna man handlade i början av graviditeten för kapitlerna om just förlossning är ännu olästa.

sen tipsar jag om yoga för det ger bra andnings övning kan vara bra att kunna ..

• molle76

Triump: He he...storken..näää...riktigt så går det inte till, hi hi..Fast vad skönt det vore och man fick lille bebben levererad på det sättet
    Har heller inte börjar på nån föräldragrupp än. Börjar inte förrän 3 maj och jag har bf. 12 juni.
    Får väl också plocka fram böckerna och läsa..får se om det ger nåt..

• Pyret82

Jag går på föräldrautbildning på Åsö/ söder genom mamamia.
    - TOPPEN!! Rekommenderas verkligen! ...Man tror man har pejl på läget ang. förlossningen men icke sa nicke! ;)

• meh

Så var man tillbaka och fixad i håret , inte så stor skillnad, då jag tänkte ge mig på att försöka spara till lite längre hår. Har alltid haft kort, men måste klippa mig så ofta då, men nu har jag tänkt mig att skaffa långt, får se hur länge jag står ut med att spara

Mowglie - tack för erbjudandet, kanske bokar upp en tid någon gång framöver, när jag kommer neröver
    Ska även försöka skicka lite sol neråt under dagen, men törs inte skicka för mycket, för då kanske den försvinner härifrån

Triump - skillnad på magen, visst är det härligt att se

Här är en som är helt oförberedd när det gäller förlossningen. Har visserligen fråga kompisar om olika smärtlindring och vad som fungerade bäst för dom, men har inte tänkt så mycket mer på det. Lär säkert få många funderinga när man börjar på föräldragruppen den 28:e.

• meh

Ny magbild inlagd, måste säga att jag tycker den har växt lite

• vonkis

satt just och funderade på hur länge man skall vänta med att höra av sig till bm om man tycker att det varit ovanligt lugnt i magen....
    kände lite i morse men bebben har varit jätte lugn hela förmiddagen och knapt rört sig blir så orolig även fast jag var hos min bm igår och allt lät och såg bra ut.

• lill linda 82

vonkis: buffa lite på magen så kanske h*n vaknar??? eller ät en frukt eller drick vatten o lägg dig på rygg, då brukar min mini vakna till liv.

meh: ja verkligen, ser ut som bäbis gillar att ligga långt ner på dig.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D