• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Nova76

Hej "snart mammor"! (Igentligen är vi redan mammor eller hur!!!)

Här i malmö skiner ingen solen idag Bara mulet...

Jag tänker precis som Molle76 angående förlossningen. Jag är mycket medveten om att förlossningen inte kommer att bli så "lätt" och som jag tror. Men förhoppningsvis blir den ännu underbarare än jag går och drömmer om
    Drömde om lill*en i natt igen. Underbart!!!

Nu känner jag riktigt h*ns fötter sparka mig i höger sida. Det är otroligt, fantastiskt och helt underbart att känna.

Vonkis: Jag har märkt, sedan längre, att jag kan kommunisera med mitt barn genom att tänka... ohhhh, nu tror ni alla att jag är helkorkad... men det är sant. Jag pratar inte med bebben högt. Känns jättekonstigt när jag försöker. Jo i allafall, tex. när jag sovit och vaknar blir jag ofta lite skraj i och med att jag inte känner att den lill* rör sig. Då brukar jag be henne/honom buffa mig och jag lovar, direkt där efter får jag en kick.
    Ja ja Det finns kanske andra anledningar till varför den rör sig men jag vill tro att det är en slags tankeöverföring.

Vinkis - testa det funkar kanske för er med!

• triump

vonkis testa med ett glas vatten eller puffa lite på magen annars ring om du känner dig orolig.

• Nova76

Vonkis: Det är säkert hur bra som hälst med lill*n. De små har också sina lata dagar! Låt oss veta hur det går!!!
    En stor kram...

• molle76

Nova76: Känner igen mig i det där med tänkandet. Ibland när jag blir orolig, tänker jag att kan du inte buffa lite nu "bulan". Och precis när jag tänkt tanken så buffar h*n till. Som om h*n vill säga att: Jag mår bra här inne mamma. Var inte så orolig..Förståndig bebbe man har

• triump

även jag buffar till pluttisen och får en spark eller två som svar.. så lite komunikation har vi allt och idag känns längtan efter en pluttis enorm

• triump

glömde ju skriva. meh fina magbilder.

• Nova76

Ja, otroligtf! Men visst funkar det!!! Kan ju låta konstigt men jag tro till 100% på det!

• Nova76

Triump: Samma här! Jag hade en sådan mysig drömm inatt om min bebis. Och H*n va så sött och liten och underbar. Önska jag hade bebben min här och nu i min famn!

• meh

lill linda - ja, jag tycker inte att magen är så högt upp ännu, ska bli kul att se om den förflyttar sig uppåt eller om den sjunker ner ännu mer

Triump - tackar

Nova76 - samma för mig. I morse insåg jag att jag inte hade känt pyret röra sig i går kväll, vilket den alltid gör. Då tänkte jag tyst för mig själv...snälla kan du inte puffa litegrann i alla fall och strax därefter så gjorde h*n det

Vonkis - för mig brukar det fungera om jag lägger mig på halft på sidan/halft på mage, då brukar det bli full fart på pyret. Annars kan det fungerar med att dricka kallt. Är du oroligt så ring BM, bättre att ta det säkra före det osäkra. Berätta hur det går.

• Nova76

Kul Meh att du också märkt av det! Helmysigt!!!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D