• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • vonkis

triump: haha förstår exakt vad du menar, tänk att det ändå finns saker kvar jag bara skulle vilja slänga åt skogen även fast det finns plats för dem*s*
    klart ni får komma hit och leka då!!! finns massa plats och ju fler desto roligare

• meh

Limpis - ingen trevlig dröm det där, men som tur är lär det ju knappast vara en sanndröm

• Börnen

Hej tjejer!

Vilken aktivitet det varit de dagar jag varit borta! Har läst igenom allt och tänker på er...orkar dock inte ge svar...det mesta verkar dessutom slutdiskuterat! Vilka fina och stora magar ni har fått...min är inte lika stor, men det är jag bara glad för...skönt att den inte är så stor än...men det kommer väl!

Igår fyllde min mamma 60 år och vi var i Stockholm, bodde på hotell (en jättefin gammal båt), åt god mat på restaurang och såg på MammaMia på cirkus!

Kan verkligen rekommendera MammaMia som har helt suverän, men ljudet på slutet blev nog lite för högt, för Mini protesterade väldigt i magen...la alla jackor jag hittade på magen för att dämpa ljudet...var bara typ 2 minuter kvar!

I morgon ska jag på en jättestor stor fest som är traditionell på utbildningen. När man passerat termin 5 så säger man att vi är klara med de prekliniska terminerna (på skolbänken) och ska ut på sjukhuset (kliniken). Vi T5:or firas då med en STOR fest, sittningen är en maskerad som följer ett tema (i år "På djupt vatten"). Vi T5:or har ett eget tema (så det kommer att komma 60 personer utklädda från topp till tå som Marge Simpson!). Nackdelen är att det är en SUPA fest...dvs...på sittningen är det ca 60 vakter kring de 200 ätande som ser till att folk inte hoppar på borden, slår ner varandra eller startar matkrig. Känns lite läskigt att gå, men samtidigt så är det ju VÅR fest...och ska man gå så ska man!
    Innan själva festen så har det föregåtts av månader av fjäsk vid våra tentor, duggor etc (fika, godis, SPA etc) samt massor av spex under våra föreläsningar. Lite trist att man inte kan dricka, men blir aldrig direkt onykter, så nu har jag ju en ursäkt att inte bli full!

• meh

Hoppas att du får en riktigt kul fest Börnen

• Missisola

Så har man sett Gudrun Schymans underliv...eum... den avklädda versionen av filmen Födelsen - en del av profylaxkursen...
    Nu är vi fullärda...ehh..typ..
    Jag tror att det "svåraste" under förlossningen blir i slutet när man ska krysta... att hitta rätt krystteknik när man ska trycka på..
    Finns en muskel man kan hitta som underlättar..

Triump: Nuuuu magbild...Fin mage!!! Överlever du att vara hemma*hehe*

Och många fina magbilder!!!!

Är det verkligen 70 % på allt på Tiimarii Vonkis och Triump!?!?!?

• meh

Godmorgon

Vad härligt det känns att vakan till strålande sol och klarblå himmel
    Hoppas att det är bra väder söderut också

• lill linda 82

Gomorron!

Åh vilken natt, känns som bäbis håller på att ta sig ur kroppen på mig. Ilar o sticker hela tiden, värker i ryggslutet oxå, o kissnödig blir jag bara jag rör minsta lilla på mig. Önskar att bäbis hade väntat några veckor med att vända på sig, så hade jag fått sova mer på nätterna. Har varit uppe varannan timma o kissat inatt. Helt sjuk juh, undrar om det ska vara såhär fram till förlossningen..?
    Då lär ni ju se en likblek linda på bb-bilden ialf.. *suck o stön*

• meh

lill linda - låter inte alls något vidare. Hoppas att det lugnar ner sig, så du får lite mer sömn.

• Mowglie

Gogmorron!

Meh- Du är allt för rar! nu skiner solen så fint över Uppsalastad och jag är jätte nöjd!

Igår var jag ju hos läkaren och var ju hur nervös som helst eftersom vi skulle prata om förlossningen. Nu har vi beslutat tillsammans med läkare och psykolog att det blir ett planerat snitt! Och även om jag är lite rädd för det oxå så känns det iallafall skönt att veta hur det kommer att bli. och jag kommer att få et datum när jag äntligen får se mitt lilla barn. Har sovit jätte oroligt i natt och bara funderat och funderat, men jag tror nog att det hela är rätt för mig i slut änden, hoppas att ni inte dömmer ut mig nu bara för att jag nu inte "vågar" föda vanligt, för ibland kan det kännas som en skam att man tar det beslutet och folk ifågarsätter varför, framför allt de äldre. men jag kommer att behöva erat stöd lika mycket som ni som kommer och vill föda vaginalt, men jag vet ju att ni är helt underbara här så det behöver jag väl inte oroa mig för....

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D