• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Mowglie

lill linda - så där hade jag det förra veckan och det sa bm är troligen fixering på G och nu är det över, så hoppas att det snart är över för dig!

• meh

Mowglie - vad bra att jag lyckades skicka ner tillräckligt med sol, så den lyser även i Uppsala
    Jag tycker du gör helt rätt i att planera för snitt. Man ska göra det som känns bäst för en själv. Jag har inte funderat så mycket på det där själv, men kommer nog att föda "vanligt", men lär ju vara livrädd ju närmare man kommer

• lill linda 82

meh: hoppas verkligen jag oxå.

mowglie: som sagt, det är din kropp, dina beslut, jag tror ingen kommer anklaga dig för att ha valt ett snitt. Du gör ju det som känns bäst för dig, o så ska det vara.. !

• Mowglie

Meh- Jo det är väl så, men i mitt fall så är det inte bara för att jag är rädd, utan det är oxå för att jag har haft en otroligt jobbig och påfrästande graviditet och med detta så är vi (läkare och psykolog) osäkra på att jag överhuvudtaget kommer att orka föda vaginalt och då för att vara på den säkra sidan så blir det planerat, för jag vill inte att det ska bli ett akut sintt, eftersom det är mer risker med det (fast det är ju risker med allt) men vissa är ju mindre bra och mindre dåliga.

• Mowglie

Tack för att ni är så gulliga, jag är nog lite rädd för vad anndra ska tycka , men det är ju som sagt jag som ska gå igenom detta.
    En stor kram kickar jag till er tjejer med solen

• lill linda 82

Min sambo sa igår "oj, nu är det ju bara 2 löner kvar, sen har vi en lill-plutt här!" Tror det börjar gå upp mer o mer för honom att vi snart ska bli 3, o inte bara en stor mage som är ivägen. Har det ju iofs gjort innan oxå, men det märks så tydligt nu. Han satt tom o skrev en lista igår om saker som ska göra innan h*n är här. Vad som vi ska köpa, göra o så..
    Sen det där med namnen oxå, har bara kommit på 1 tjejnamn, pojknamnen är färdiga.
    Har ni nåt tips om tjejnamn som ska passa ihop med karlsson???

• Mowglie

LillLinda- visst är det kul att se när de (killarna) börjar fatta
    Så du har pojknamn, själv har vi inte enas om ett pojknamn men vi har ett flicknamn och då blir det Nicole. Men ett tjejnamn som passar med Karlsson: Ammelie, Ida, Carolina tja inte vet jag men du kanske vill ha mera ovanliga namn? Vi har funderat på Rio om det blir en kille, bra för det finns ingen i Sv som heter så men det är ett ganska vanligt latinamrekanskt namn och Rio betyder flod och det skulle passa bra eftersom jag/ vi và vid Amazonasfloden när jag blev gravid

• lill linda 82

Mowglie: Pojknamnen vi valt är Eddie och Steven, beroende på vad bäbis ser ut som då h*n kommer ut.
    Enda tjejnamnet vi verkligen gillar båda 2 är Beatrice, har nog valt lite nordiska namn. Gud, det är ju så svårt, o man kan ju ändå inte bestämma sig förän barnet väl är ute.
    Hehe smart att döpa barnet efter platsen barnet blev till.
    Våran kotte blev till på min födelsedag..

• Limpis

Börnen; kul att höra om Mamma Mia - fick biljetter till den i julklapp och ska se den ikväll! Ser fram emot det!

Missisola; En film med Gudrun Schymans underliv lät lite sisådär

Angående förlossningen så känner jag inte av någon direkt rädsla (ännu). Inte för själva smärtan i allafall. Är mer rädd för att något ska gå fel med bebisen eller för att man själv ska gå sönder väldigt mycket. Vi hinner väl peppa varandra lite mer innan det är dags!

• meh

Mowglie - vilken anledningen än är, så är det ju skönt att möjligheten till planerat snitt finns, för att minska alla risker.

Lill linda - det är svårt med namn. På gravid.se (tror jag att det var) så kan man ladda hem en namnbok gratis, ifall det kan vara till någon hjälp.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D