• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • A lie

Tack alla för fina kommentarer om mage och säng

Mowglie: skönt att du fick veta att du fick snittet som du ville. Kan tro att det är en otrolig lättnad att få veta.. lite avis på dig som kommer att veta exakt när du får träffa Mowglie...

För egen del känner jag mig mer rädd för att behöva snittas, har ju ställt in mig på att föda vaginalt. BM sa på föräldrautbildningen att det kan vara svårt att föda om man ridigt mycket under graviditeten - Oj,då... Sedan sa syrran samma sak (utan att jag sagt något) när jag pratade med henne igår - hennes svärmor som talat från egen erfarenhet...

• meh

Är det någon av er som kan känna yrsel ibland?
    Jag känner mig jättekonstig i huvudet idag, yr, men ändå inte yr. Kan inte förklara det på ett bättre sett. Känns ungefär som när man har hög feber och är lite "snurrig" i huvudet. Jag som ska åka och hälsa på en kompis idag, som bor 1 timmes bilresa bort. Nu vet jag inte om man törs det

• lill linda 82

meh: kanske blodsockret som är svajigt..? kommer det efter du ätit o så, ställer dig upp, eller är det där hela tiden?

• Mowglie

Jag ska bara iväg på akupunktur nu så jag kommer tillbaka senare
    Ha det bra så länge tjejer!

• meh

Lill linda - det känns i stort sett hela tiden, försvinner om jag ligger ner en liten stund, men när jag sedan suttit upp en stund, så kommer det tillbaka. Har haft väldigt bra blodsocker värde hela tiden, men det kan ju vara något sådan. Känns lite obehagligt.

• Signatur

Nu är jag lite seg kanske, men här kommer det:

Steffy: Tror det går utmärkt med en resesäng. Mina föräldrar kunde inte ha spjälsäng till mig utan var tvungna att köpa en resesäng. Jag ville stå men orkade inte hålla mig i spjälorna ordentligt och höll på att slå ihjäl mig i en vanlig spjälsäng...

Mowglie: Är faktiskt lite avis på dig. Inte på snittet, men på att du får ett bestämt datum. Tycker det är jättejobbigt psykiskt just nu.

Lill linda: Vi hoppas på bara en lön kvar Men två ligger nog närmre sanningen.

Alla ni som ska på/har varit på Mamma Mia: Tycker den är helt suverän! Såg den i London för ett bra tag sedan. Lyckost er som har upplevelsen kvar!

• steffy

Hej Alla bl. juni Mammor :) har era bebisar vänt sig? isåfall när? hur kändes sde?? kramisssss

• Limpis

Steffy; min lille kille i magen vände sig redan i vecka 26 och har legat med huvudet neråt sedan dess. Nu i vecka 32 är risken väldigt liten att det sker några förändringar...

Får mest sparkar/buffar från knän och fötter upp till höger, vid revbenen, och får även små intensiva boxningar från händerna lååång ner i magen. Fortfarande mer mysigt än smärtsamt

• lill linda 82

meh: drick vatten o prova med dextrosol eller vad de nu heter, dom där druvsockertabletterna, så kanske det hjälper.

• lill linda 82

steffy: våran mini vända sig troligen i helgen, träffade bm i tisdags o då hade h*n vänt sig neråt. Har känt att det ilar o sticker, o nån boxar på urinblåsan hela tiden. Känns som jag ska kissa på mig om jag suttit ett tag o kliver upp. Mer kissnödig hela tiden oxå. Hårdare rörelser i magen, mer sparkar o bök. Känns som jag har en bläckfisk i magen, dom små händerna känner sig runt lite då o då..
    O sen har jag en liten rumpa som trycker hårt på högersidan på bröstkorgen.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D