*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Limpis: se till att ha med dig jackorna in, om din lilla också börjar protestera mot det enormt höga ljudet! För oss gick det bra ända till slutet, men vi satt så långt från ingången så att det skulle tagit så lång tid att ta sig ut att det inte var någon idé. Men då la jag över alla jackorna för att dämpa ljudet så mycket det gick!
Den är verkligen SUPER! Ha det så kul, är avundsjuk, vill se igen!
Åter från besök hos bm! Allt såg bra ut!
Tid: 31+4
SF-mått: 32
HB: 104 (inte gått, men inte ner heller så mycket)
Blodtryck: 120/70
Hjärtljud: 148
Läge: FIXERAD!!!
Så, det är inte troligt att mini kommer att vända sig igen! Har i och för sig legat med huvudet nedåt minst sedan UL i v.20!!! Men den rör sig otroligt mycket, vrider sig från sida till sida och trycker sig utåt så att maken kan se det från andra sidan rummet, med kläderna på (magen buktar ut ca 5-7 cm några sekunder och sedan tillbaka! Ibland sticker det ut en fot precis under revbenen på hö sida!
Björnen: Visst är det coolt när kroppsdelar flyger ut o magen blir alldeless sned några sekunder?? Mina vänner o sambo blir nästan häpna då dom ser det..
Häftigt oxå att man nu kan ta ta i foten på mini då h*n sparkar..
Har era minisar börjat hicka mycket?? Min mini gör det flera gånger om dagen, mysigt när h*n trycker ut ryggen hårt utåt o man kan smeka den på ryggen medans den hickar.
Hela magen kommer i gung.
lill linda - dextrosol ska jag prova, tack för tipset
.
Ska försöka ta mig ut på en liten promenad i finvädret.
Typiskt att man inte har någon hund hemma idag, men han fick åka med farfar till torpet, för jag skulle egentligen åkt bort idag. Nu blev man hemma och istället och utan promenadsällskap
Halloj! nu é jag tillbaka igen
Jag blev så glad när jag träffade min bm för jag trodde att hon skulle se lite snett på mig nu när mitt beslut är taget, men vet ni vad hon säger!
"det här va väl det bästa som kunde hända dig, har tänkt i dessa banor ända sedan du skrevs in hos mig" Men som ni kanske vet så "får" man inte rekomendera snitt och det är bla för att det kostar lanstinget dubbelt så mycket en ett vaginalt, men `å andra sidan så har jag aldrig varit på sjukhus mer en att jag har hälsat på någon annan, och jag betalar ju oxå skatt
Börnen: kul att den har fixerat sig, jag ska till bm i morrgon för rutinkoll och då ska jag fråga om hon kan känna.
Meh- Hoppas att du mår bättre nu, har oxå haft så där till och från men inte som du beskriver det, men det kan ju oxå vara så att barnet ligger och trycker mot någon nerv, det trodde min bm eftersom det har gått över för mig nu. Ät mycket frukt ex bananer och kiwi.
Signatur: har du inhandlat hallonte ännu? jag det är ju lite kul faktiskt att få veta när man ska bli MAMMA på riktigt!!! fast det är ju lite nervigt oxå, oj,oj vad allt känns deffenetivt nu
Mowglie - kännner mig lite bättre, men inte helt. Det blir en lugn dag idag, trots finvädret ute. Vad skönt att din bm sa då där, det måste vara en lättnad för dig. När får du veta datumet?
Nej, det har inte blivit något Hallonte, de hade det inte på Gränby och jag orkar inte åka in till stan. Min man ska få titta in på någon tebod när han jobbar i Uppsala nästa gång...
Är också tillbaka från bm, med nyheten (eller ja... Snarare bekräftelsen) om att bebis fortfarande ligger i säte.. Har gjort det hela tiden sedan UL i v 25, jag är nu i v31 och lillskrutten verkar inte ha några planer på att lägga sig rätt, även om Bm sa att det fortfarande finns en möjlighet.
Kopierar börnens lilla lista med mina egna siffror:
Tid: 30 +0
SF-mått: 29
HB: 114
Blodtryck: 117/74
Hjärtljud: 140
Läge: Säte, rörlig
Bebisen sparkade argt på dopplern (heter det så?) och Norpan fick lyssna på härtat genom någon liten trätratt..
Bm blev lite oroad över mitt blodsocker (2,9) och vägrade tro på att jag ätit för 1½ h sedan.. Men jag har sagt till henne att det blir så på mig!
Jajja.. Hon höll på och klappade en massa på magen och sa att snart är det dags! Och då kändes väntan åtminstone liiite kortare...
Lill Linda: Bebis hickar konstant! Tycker så synd om skrutten.. Aldrig får h*n ro..
Mowglie: Det låter ju jättebra! Vad skönt att det är klart nu, så att du slipper oroa dig! Du får meddela oss om datumet sen, så att vi kan sitta framför våra skärmar och avundas dig..
Hallo alla junimagar
Har fått komma hem på en kort permis från huddinge....
Skall tillbaka i morgon,det har varit många turer fram och tillbaka......ena läkaren ville att jag skulle snittas i morgon,men det vill inte den andra läkaren.......men jag kommer nog att bli kvar på huddinge resten av tiden innan jag sätts igång.....
I morgon så skall det bestämmas hur det skall göras......
Men ni ska jätte stora kramar för all omtanke
och Vonkis har hälsat från er alla
Triump: Jätte grattis till sjukskrivningen
Nessie - Lycka till och hoppas att allt blir bra, vilket det säkert blir. Du får se positiv på saken, ifall du snittas tidigare, du får ju möjlighet att snusa på bebisen långt före oss andra
Sköt om dig *kram*