*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
missisola
japp visst minns man förra strejken, då barnen tom fick ta med sig egen mat och vi skulle inte ens tömma skräpet efter maten
duktiga dig som orkar stå i. men se till att ta det lungt när det behövs.
Vonkis var just och kikade efter en cykel i ditt kryp in men såg ingen.. kanske var det ett rykte
, när man snabbläser sig ikapp vad som skett på sidan kan man lätt misstolka.
bonanza visst byter du ofta visningsbild
solrosen är fräch så här till våren.
meh: Jorå, min sambo fattade ialf.. haha. Huvudsaken det! Frågar du mig så skakar jag bara på huvudet. Krångligt detdära med föräldrapenning..
triump : jodå det fanns allt en liten cykel i hallen när jag kom hem , men har itne lagt in den på sidan ännu*s*
känns som om den behöver åka en tur upp på vinden innan den kan användas
typ tre år!
triump - jo, omväxling förnöjer vet du!
Jag var också hos bm idag, och allt såg bra ut. Sf-måttet rusar iväg, men min bm sa att det var jättebra och ingenting ovanligt. Jag ska få remiss till specialmödravården för att prata om eventuell igångsättning pga min smärta från foglossningen. Annars var allt jättebra!
lill linda instämmer med dig om att det är krongligt med föräldrapenningen, men nu när alla lappar kommit hem börjar man få någolunda koll på det hela..
vi funderade lite kring de tio pappa dagarna måste man ta ut dem sammanhängande eller kan pappan tex välja jobba deltid istället..???
Vonkis Då var det alltså sant
en cykel,
bonanza det var nytt för mig att bli igångsatt pga foglossningar? berätta gärna mer?. har du väldigt ont över hela dagen, eller kommer det stundom. känner du att sjukgjumnastik hjälpt. min bm berättade idag att foglossningarna kan kvarstå även efter förlossningen. det gjorde mig ännu mer säker på att man måste ta det på allvar. för det är ingen rolig smärta.
triump - jag går med kryckor nu för att jag har så ont. Kan inte sova, och ingenting hjälper. Så därför tyckte hon att det kanske kunde gå att sätta igång mig lite tidigare/på bf så att jag slipper bli sinnessjuk av smärta. Men som sagt så är det ju inte hon som bestämmer. Tyvärr
Bonanza. ja smärtan är verkligen hemsk jag misstänker starkt att jag inte kommer att kunna gå till jobbet ens halvtid efter sista aprill. min sjukgjumnast sa att man måste focusera på livskvalite de timmar av rörlighet man klarar av en dag.. och det var kloka ord. för sen går 75% av tillvaron till att ha ruskit ont och minskad rörelseförmåga.
triump: Många gör så, att pappan jobbar tex förmiddagar o är hemma på eftermiddan o hjälper mamman. Det är ju speciellt bra om bäbis inte vill sova så bra på natten utan både mor o barn sover förmiddagarna ist.
Min sambo ska ta alla 10 dagarna på en gång + semester så han blir hemma nästan 2 månader med mig o lär känna kotten o hjälper till.
Min man kommer också att ta ut de 10 dagarna på en gång, sedan blir det semester på det, om pyret kommer i slutet av juni. Kommer det tidigare blir det ett litet glapp mellan pappadagarna och semestern.
lill linda - hur känner du dig nu? ringde du till förlossningen?