• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • vonkis

triump, jag har inte häller känt av några förvärkar, knapt så jag får sammandragningar. kan ju vara skönt iförsig men är lite smått rädd för att bli helt överumplad av smärta när det väl kommer ordenkligt sen:-/

nova, ja jag hoppas också amningen ska gå bra för har både hört och tror nog att kroppen lättare hjälper kilorna på traven då sen skall jag allt ta en promenad om dan så man får upp flåset igen*s*

• triump

tjejjer jag måste upplysa om att jag sista tiden lyckats hålla mig borta från godis disken men så här inför helgen och en mysig pyssla om sambon kväll så skulle det sitta fint...mums vad skall man planera för gourme middag till ikväll... aj aj.. börjar visst låta som en hemmafru

men idag har jag verkligen kännt mig så lycklig över att just min käraste är den blivande pappan.. ett litet lyckorus med andra ord

• Nova76

Ja, jag ska även... har jag tänkt mig... börja träna upp mag och ryggmusklerna. Vill inte ha ont i ryggen nästa gång oxå när jag ska bära på syskonet till knytet...

• triump

måste tillägga att jag nog inte ens känt sammandragningar dvs om jag inte blandar ihop kännslan med när ligamentemn spänner sig??? är ju förstagångsföderska och allt är så nytt.

• Nova76

Jag har även hört att det är svårare att gå ner de kilona man samlar på sig under ammningstiden än de under graviditeten. Så Triump, passa på att äta gott nu och håll igen senare, efter födelsen

• triump

Nova skall lägga på minnet efter bf och till ammningsperioden får de bli fiber, keso och bananer..raska steg förbi godishyllan....medans de tio närmsta veckorna lite extra mumms

jag börjar bli jätte nyfiken på pluttisen i magen

• triump

jätte jätte nyfiiken!! och har ännu inga namnförslag heller!!

• Nova76

Rätta takter triump! Jag lever efter samma motto... hoppas bara att jag får igång ammningen. Har inte märkt av någon antydning till råmjölk än. Inte att jag önskar att det ska börja rinna mjölk ur tuttarna än men har läst att de flesta redan märkt av det.

Jag är oxå otroligt nyfiken på lill*n där inne! Ska på UL den 25 och det ska bli sååå kul.

• triump

Nova 76 kul med ännu ett ul, är det ett könsul?.. jag gjorde ul för någon vecka sedan i samband med sjukskrivningen och allt såg så bra ut då. plutten hadde vänt sig med huvudet nedåt
    det gick ganska fort och jag var inte förberedd på ett ul, så hann inte se så mycket.. de kollade främst att inte min muskelknut, milom, spökade i magen. vilket den inte gjorde.

lycka till på ul:et

• lilaki

Ni som är i stockholm. Jag skulle också vilja fika!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D