*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Mowglie - där sa du ett sant ord, man bär ju på en liten guldklimp
Håller på att ringer för fullt just nu, men som vanligt är det bara upptaget *pust* blir så frustrerad varje gång man ska ringa.
Trist att ni har dåligt väder, ska försöka skicka ner några solstrålar idag med
meh ja bm finns ju där för oss oroliga, så ring.
ang bristningar så har det ännu inte dykt upp några på magen på mig dock lite på bröst och rumpa..
ang att sova så funkar det någorlunda, har ju ont när jag skall vända mig osv men känner mig ändå utvilad på morgon kvisten. vilket är skönt. . .
idag har jag 72dagar kvar till bf
. fast det är ganska länge så känns tiden kort när man tänker på att de är ca 10veckor.
..
God förmiddag, tjejer!! Grått och tråkigt här i Sthlm, men en stundande helg lyser ju upp vilken dag som helst
Var ju på Mamma Mia igår, och instämmer i allt ni skrivit! SÅ mycket bättre än man kunde tro i förväg. Och jag har aldrig varit med om en sådan aktivitet hos den lille i magen som under de tre timmarna musikal! Jag som trodde att det skulle bli en liten hårdrockare...
Har bestämt mig för att jobba hela maj ut (bf 14/6) så nu har jag ett konkret mål. Grattis till er som fått snitt- eller igångsättningsdatum! Förstår att man längtar nästan ännu mer när man har en fast dag.
Läste igenom gamla inlägg om var vi alla bor, och det verkar ju vara många Sthlmstjejer. Om någon vill och orkar vore det kul att ses för en barnvagnspromenad i sommar, och gärna en fikaträff med stora magar innan sommaren också. Känner lite nyfikenhet över vilka vi alla egentligen är
Härligt förresten att läsa om er positiva inställning till de j-kla bristningarna. Har upptäckt några små på sidan av brösten, och jag (fast jag knappt vill erkänna det för mig själv) blev ganska sur/besviken. Men ni har ju helt rätt - det är ju värt det 1000 gånger om för resultatet som kommer i juni. Tack!
hilo tjejer!
här är det illamående som gäller. Mår illa i princip hela tiden, jag tror att det beror på att liten trycker upp mot solar plexus. Jättejobbigt.
Hur sjutton ska jag orka fem arbetsveckor till.... :(
Idag ska jag till BM, få se om jag har fixat hemläxan - att höja mitt hb upp till över 120.
fortfarande inga bristningar, däremot ser mage, tuttar och lår inte kloka ut ändå. Fullt med blodådror på den vinterbleka hyn.... sexigt... :)
Limpis det är nog bra med konkreta mål
och lycka till med din plan.
ja självklart vore det kul att ses. kul att ha sällskap i parklekarna framöver
och jag tror verkligen att man nu skall passa på att gå på teater, bio etc. för sen lär det dröjja ett tag innan man kommer iväg. undrar just om det är svårt att få sistaminuten biljetter till Mamma Mia
. jag och sambon hadde ringat in massor av filmer vi tänkte gå och se..sen vart ju i princip allt sågat under filmkrönikan igår.. men bio är ju så trevligt iallafall.
lilaki jag gissar att illamåendet beror på just det du beskriver, känner själv likadant, knappt man får i sig en hel middag. och känn efter om du orkar jobba, annars får du kasta in handduken och slå följe med oss andra..
Åhh, att det ska vara så omjöligt att komma fram på telefon till bm, men nu äntligen fick jag svar. Troligen har jag fortfarande infektion i kroppen sedan jag var rejält förkyld för ca 6 veckor sedan och att det nog är det som gör att jag känner mig lite yr. Ska vila ordentligt, men känns det fortfarande jobbigt och obehagligt under helgen, så ska jag ringa till förlossningen. Har tid bokad hos bm på torsdag nästa vecka, så jag ska försöka klara mig tills dess. Förhoppningsvis blir det bättre om jag tar det lugnt, vilket jag redan gör
Hej på er!
Sitter i Malmö... som vanligt
och vet inte riktigt vad jag ska göra. Har precis varit ute lite i det fina vädret och tagit en latte på fiket. Längtar efter att mannen min ska komma hem!!!
Vaknade inatt och fick för mig att det inte stod rätt till med knytet. Varför vet jag inte. Usch, gud så nojig man kan va. Har fortfarande, trots all ledig tid, inte klurat ut bulans rutiner. Jag prövade med allt för att få lite reaktion... men "nada". Ja, skrämmas kan dom allt! Eller är det jag skälv som skrämmer mig med att ingbilla mig saker...
Nu är där i allafall full fart som vanligt. Idag har jag/vi exakt 2 månader till förutsagd förlossning. Kul, hoppas vi hinner få färdigt lägenheten tills dess.
Bristningar... har en bristning på magen. Precis övanför naveln där pricingen satt. Har haft bristningar på brösten och baken sedan tonåren. Men ärligt sagt tycker jag att de börjat blekna rejält nu när jag smörjer in mig med Cocao Butter och barnolja varje dag.
Kramar...
Hej tjejer! Vaknade inatt av något jag tror var värkar... Bm trodde också det, men hon sa att det skulle inte vara någon fara, men att jag skulle vila så mycket som möjligt..
Kändes som kramp i hela magen ovanför naveln, och molande mensvärk i ryggen och på sidorna.. Höll i sig i ungefär en minut, sedan gick det 9-10 minuter innan nästa. Fick bara 4 st, vilket var en av anledningarna till att Bm inte tyckte att det var någon fara.
Men nu är jag bara ännu mer övertygad om att bebis kommer innan bf.. Får se hur långt innan bara.. Hoppas att skrutten håller sig inne tills v 37 iaf.