*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Liten - är det första gången som du känner värkar/förvärkar?
Jag undrar lite hur det kommer kännas, har inte haft vare sig sammandragningar eller förvärkar ännu och blir lite fundersam hur jag kommer känna att det är dags
Nojigt, jag vet
Jag har inte heller haft några förvärkar. Undrar oxå hur de känns... kan man nog bara uppleva, säkert svårt att förklara. Men en sak undrar jag, blir man rädd när det händer??? Kanske en konstig fråga men....
Måste även fråga: Är det någon av er tjejer som dricker hallonbladste? Började för två veckor sedan men glömt det de sista dagarna. Nyfiken!!!
Meh: Nej, jag har känt förvärkar förut.. Men de brukar kännas annorlunda än det jag kände inatt.. Förvärkarna jag får brukar mer mola/spänna, men det här gjorde ont på riktigt..Inte ohanterbart ont, men ont ändå..
Inatt blev jag livrädd.. Fast när jag väl insåg att det var värkar så lugnade jag ner mig.. men 1:a värken fick jag för mig att moderkakan lossnade.. 2:a värken spände jag mig av rädsla och fick JÄTTEONT, men de andra tog jag det lugnt med och slappnade av och då var det inte så farligt..
Nova76--->
Hallonbladsté sägs ju stimulera så att förlossningen sätter igång något snabbare?? typ som "färdknäppen" mm... Varför vill du det redan??
Trodde teet var mot illamående?!?!
Pyret82: Jag har hört att teet är bra för att livmodern stärker sig inför förlossning och för efteråt då den ska "krympa" igen. Inte för att sätta igång förlossningen...?
Nej jag vill vänta lite till, tills knytet är rejält färdigbakad
limpis, kul att både du och lillen gilla mamma mia
visst är den bra coh man blir helt knottrig när man hör dem sjunga!!
min mage skunpa också nästan itakt till alla bra musik, ett riktigt abba fan i magen tror jag att jag har
klart vi borde ses sen med våra vagnar fylda med guldklimpar!!
jag behöver iallafall många promenader om jag ska komma tillbaka till mina kläder
Liten intressant med förvärkar. jag har ännu inte kännt något. och undrar hur det kommer att kännas.spännande.
Liten det ska bli spännande att se om du föder tidigre än beräknat
Jag har inte hört något om hallonbladste.
Oh ja, hoppas att ammningen går bra. Många har sagt till mig att amma som bara den så kommer även kilona att rasa. Hoppas att det funkar.
Va på första föräldrakursen igår. Jättekul! Vi pratade då även om att träffas efter födslarna och visa upp våra små och prata om hur vi upplevt födseln. Tänk att jag verkligen kommer att ha ett litet barn snart. Tycker fortfarande att det är overkligt trots att det oftast är full rulle i magen...