*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
meh: anette sa att har man ont i huvudet, alltså mitt uppepå huvudet ofta eller/och om man har magsmärtor tillsammans med flimmer/blixtar framför ögona så kan man ha havandeskapsförgiftning, mer än så sa hon inte. Mig tvivlade hon på att jag hade det eftersom att blodvärdena visar ingenting. Men jag har fortfarande flimmer framför ögona hela tiden, har haft det länge nu, o optikern säger att inget är fel på ögona el skett nån förändring, så jag vet inte vad det kan vara. Jättekonstigt!
ElinN: Japp det är junimammornas tråd...nicket på tråden försvann då det var krongel med FL.
Usch då, läskigt det låter!! Förstår att det är jobbigt att vara sängliggandes, men vad gör man inte för kotten?? Krya på dig eller vad man nu ska säga, hoppas det ordnar sig tillslut.
lill linda 82: "Krya på dig" med ögonen du också! hoppas det är tillfälligt!
Lill linda - Ok, ja då kan det inte vara det som jag har. Får se om jag ringer förlossningen i morgon och hör efter vad det kan vara med mig.
ElinN - Välkommen tillbaka
. Låter inget vidare att vara sängliggande, men det är ju för en god sak
ElinN - kul att du är tillbaka! Jobbigt att vara sjukskriven och sängliggande, men kämpa på! Det är inte så lång tid kvar... Och nu kan du ju åtminstone surfa runt här
Alltså, vad är egentligen skillnaden på förvärkar och sammandragningar..? Jag känner ju några ggr/dag att magen blir hård som en sten under några sekunder, men det känns inte som att det "värker". Kan någon berätta mer?
Limpis: förvärkar och sammandragningar är väl egentligen samma sak!? De kan vara smärtsamma och det är då man ska va uppmärksam och höra av sig till förlossningen om de inte ger med sig vid vila. De behöver inte göra ont, utan kan upplevas bara som att magen blir hård, men då är det ingen fara -det är bara livmodern som tränar inför förlossningen. Snacka om att jag kommer ha en vältränad livmoder när det är dags!!!
Ok, tackar för svaret
Ja, det känns ganska sjukt när magen blir sådär stenhård! Hoppas att dina inte gör alltför ont.
Limpis: Oftast gör de inte särskilt ont, men kan va lite obehagliga. Senaste dagarna har jag fått mkt sammandragingar när jag äter och det är ju lite jobbigt!
Lill linda - vet du vad det är för nummer till förlossningen? Hittar inte det när jag letar.
meh: numret är: 153357