• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Lill linda - tack, då vet jag, ifall jag måste ringa dit i morgon.

Ha en trevlig helg allihop
    I morgon ska vi åka på husvisningar, får se om vi hittar vårt "drömhus"

• vonkis

god morgon brudar!!
    hoppas ni har fått sova inatt och att era sammandragningar eller förverkar har lugnat ner sig lite! själv har jag sovit som ett barn och känne rmig nästan fullt utvilad
    ska både tvätta och dammsuga och skurragolven idag tänkte jag..har livit så huslig senaste månaderna sen vi flytta till ny fin lägenhet*s*

gjorde så god mat igår som jag tänkte dela med mig av om nån har ideé torka för kvällen
    pasta med skaldjur och grädde! jätte gott!
    grädde, finkrossade tomater med chilismak, färska ckampinjoner, gul löl, kräfttjärtar, musslor(räkor), salt och peppar och lite chilikrydda.
    prova om ni har lust jag tyckte det blev jätte smarrigt och min sambo som var jätte hängig igår med halsont och allt käka tre potioner och rensa stekpannan*s*

• meh

Godmorgon allihop

Appropå mat så åt jag och maken också en lite finare middag igår
    Entrecoté med potatisgratäng och bèarnaisesås och till detta drack vi vin , alkoholfritt så klart, men det var faktiskt riktigt gott.

Vad händer ute i landet idag då?
    Vi ska iväg på husvisning och sedan försöka ta oss ner på stan och leta lite mammatröjor åt mig.

Hallonte, som många har pratat om, vad är det bra för, förutom mot illamående?

• triump

Godmorgon tjejjer

Ännu en som sovit ut ordentligt, efter en trevlig fredakväll framför starwars triologin.... vi somnade nog mitt i...

Vonkis självklart skall det testas, lät riktigt smarrigt. men hur var det med skaldjur får man äta dom??

meh även vår middag innehöl béarnaisesås...........mums ..fick dock nöja mig med cocacola

* En liten undran: Sammndragningar och förverkar är väl inte samma sak som känslan som liknar mensverk???

ElinN välkommen tillbaka låter inte kul att vara sängliggande men tur nog är vi flera sjukskrivna för tillfället så det är full rull här på fl

• meh

Triump - min bm har sagt att skaldjur får man äta om de är uppvärmda, dvs att du har det i pastasås eller wok eller liknande.

• vonkis

ja exakt, och om dom är kokta så är det oki
    du får ju tillexempel äta kräftor för dom är redan kokta, det är väll råa skaldjur man skall undvika?!?...så har jag fattat det som iallfall.

meh nä mensvärken beror väll mycket på att ligamenten töjer sig och mjuknar så därför får man molnande mensvärk nedre delen av magen.
    och när livmodernväxer så kan man väll få som mensvärk.

• triump

meh och vonkis mummms mums. det finns nämligen en rätt på kinarestaurang med havskräftor som jag längtat efter.. trodde man skulle hålla sig borta..men nu öppnas en helt ny värld..mumms..

tack för inputten ang molnande verk, jag har nämligen fortfarande det ibland.. innebär nog att livmodern växer har ju ännu inte kännt vare sig förverkar eller sammandragningar.

• vonkis

inte jag heller men som sagt så börjar jag känna av lite molnande värk i ljumskarna och det betyder tydligen enligt bm att ligamenten hålle rpå att förbereda sig för att kunna ge plats för ett barn
    denna värk kan också gå ner lite i framisdan av låren när den är som värst...hoppas jag slippper mer sånt för jag hde lite sån värk för ett litet tagsedan. då känns det som om man har mens och ägglossning på samma gång*pust och stön*

• triump

presis så känns det Vonkis

• Börnen

God morgon, god morgon. Idag är det plugg i skolan som gäller och på kvällen ska vi till min mamma och fira hennes födelsedag med släkten (hon fyllde 60 år i tisdags).

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D