*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
Björnen: Tyckte att jag läste att du blivit sjukskriven!!? Ska inte du släppa plugget och ta det lugnt då??? Ha det så kul på 60-års firandet!
Godmorgon alla!
Har just städat vårat hus och sitter nu och tar det lugnt. Snart kommer svärmor med familj och hälsar på så jag passar på att vila lite.
Här i Umeå är det strålande väder idag!
ElinN: jo, jag är sjukskriven, man jag ska försöka ta de sista obligatoriska momenten på den här kursen (dugga på måndag, seminarium på tisdag). På så sätt behöver jag inte gå om kursen utan det räcker med att ta tentan som en omtenta i december!
Sedan ska jag inte strunta totalt i skola och allt vad krav heter!
Lördag strålande väder tjock mage hehe vad ska man göra idag? ?
God förmiddag tjejer!
Hoppas att ni oxå har kanon väder och bara kan sita och njuta av det som jag!
Nu håller mannen på att snickra för fullt, blev väl lite panik nu när datumet blev fast när vi får våran lille till oss
Jag har just gjort en sida i min scrapbook och väntar bara på att det ska torka. Kan varmt rekomendera till er som gillar att pyssla och kanske inte har så mycket att göra om dagarna!
Meh har du ringt fölossningen ännu? eller mår du kanske bättre idag? Jag önskar dig iallafall det
angående skaldjur så trodde jag man fick äta allt bara det inte är råa ex ostron, jag har ätit räkor i mängder hela min graviditet, och "Mowglie" verkar må bra iallafall, men kolla på slv.se
Godmorgon!
Första natten på länge som jag har fått sova, så idag är jag för en gångs skull en av de utvilade och positiva!
Igår var sambon sjuk, men tvungen att jobba ändå, så när han kom hem vid 22 tiden stod middagen (tacos..
) färdig och väntade på honom, och det fanns både kladdmuffins och ferraris (godis) till efterätt. Man kan lugnt säga att jag var ganska populär då..
Så sällan min älskling är sjuk och jag lagar inte mat normalt, så det var sååå roligt att få skämma bort honom lite för en gångs skull..
Inga förvärkar som väckte mig inatt, däremot höll de på igår kväll och jäklades med mig... Jag kommer ha världens mest tränade livmoder när det är dags!
Drömde en rolig sak inatt:
Det var precis i början av juni, och jag vaknade en morgon med förvärkar. Eftersom de knappt kändes så gjorde jag frukost som jag och sambon åt på balkongen, och sedan gick vi ut på en promenad. När vi kom hem från promenaden kände jag ett STARKT behov av att göra nr2, och gick och satte mig på toa. Väl därinne tog det en stund innan jag insåg att: Jag höll på att föda! Sambon fick ringa ambulans samtidigt som jag förflyttade mig till sovrummet, och när de väl kom fram hade jag redan krystat ut världens vackraste lilla flickebarn..
Dröm-förlossning eller vad??
God förmiddag
Hoppas att ni alla liksom jag känner er piggare idag än igår!!
Här väntar operation städ och tvättdag - inte så kul, men brukar vara desto trevligare efteråt
I går efter att ha sovit hela em hade jag massor av boaenergi, så nu äntligen är även täcket till bebissängen klart - bilder finns i mitt galleri... Nästa projekt blir nog lite kläder och ett mindre och tjockare täcke att lägga på golvet till bebisen att ligga och filosofera/gyma på
Go middag alla=) Solen börjar smyga sig fram här i söderort...
Har hemmet för mig själv i dag då sambon är på planeringsdag med jobbet... Så jag skrotar omkring här och fixar lite..
I kväll kommer mina föräldrar på middag - ska laga en mumsig italiensk kycklingpasta..
Var på bio i går och såg Million Dollar baby....Trodde den skulle vara bra...Men att den skulle vara SUPERBRA - det var enliten suprise. Kan verkligen rekommendera den...Gripande till max och varje Oscar den fick var den värd!!!! Drutten kicka järnet när det boxades...antagligen var det ljuden som fick h*n gå i gång...
Efter i går har jag börjat inse att jag kanske ska ta mig ett snack med min BM när jag ska dit nästa gång.. I går kunde jag knappt ta mig från sittande till stående...
Ni som är sjukskrivna - tiden ut...vem sjukskrev er..Hänvisade BM er till nån spec. läkare eller går man till husläkaren..
Fogarna verka rinte ge några signaler på sammarbete trots att jag gör så gott jag kna..Vattengympan kan jag inte gå på när den ligger som den ligger och jag får inte gå på arbetstid...Så ja..jag börjar vackla.....=(
Missisola: de brukar säga att det är lättare att få igenom en sjukskrivning om den är skriven av en husläkare och skriven på någon annan orsak än t.ex. foglossning.
Jag blev sjukskriven av läkaren på spec.MVC då de inte hade någon läkartid hos bm på tre veckor. Pratade med FK igår, och de hade de noterat att de var tvungen att studera min sjukskrivning närmare...känns inte alls kul...precis vad jag befarade, vad gör jag om de inte godkänner den!?!?!
Missisola; Decemberflickas recept??? Åt det härom dagen - helt superpt -mums...