• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • Missisola

A lie: Ja visst ja..Det är ju det receptet.. Gjorde det n'r jag fyllde 30 för typ...100 år sen*hehe* Länge sen jag gjorde det nu så jag fick lite nostalgi när hon plötsligt skrver om det..Ska bli såååååå gott!!!!

Börnen: Vad kan det då vara för orsak? Och ska FK lägga sig i alltså?

• vonkis

ja ha då var både dammsugingen klar, skura golven , tvättningen och stekt massa pannkakor
    funderade på att ta förnstrerna på samma gång men det var så skönt när jag satte mig ner så jag stannade där tyckte nästan det räkte för den här helgen!!
    solen har kommit fram så om jag bara kunde ha lite mindre ont i mina fötter så ska jag nog ta en promenad.
    är det fler som har ont i fötterna, svullna och ömma och det känns som om man väger 200 kg och tynger på dom??

• Missisola

Jo fötterna ändrar utseende under dagens lopp och vaderna är rena fotbollsvaderna....*sucka*

• meh

Mowglie - behövde aldrig ringa förlossningen. Idag känner jag mig betydligt bättre, lite småsnurrig, men har ändå klarat av att gå på stan och husvisning . Igår var inget kul, men det släppte under kvällen, eftermiddagen. Kanske var vinet som gjorde det

Jag har inte börjat få några problem med mina fötter ännu, men det lär säkert komma

• Mowglie

Meh: hur va det på husvisninen? fasnade ni för det?

• Mowglie

på tal om fötte så började jag tycka igår när jag var på IKEA att det kröp i fötterna som det va på väg att sommna, och jag börjar nu känna att de börjar svullna något, men det är ju tur att det börjar bli varmt igen så kan man ha flippisar på sig,

har suttit en stund på balkongen nu och solat men jag va ju bra tvungen att kolla läget på fl så jag gjorde en lite paus från solen.

Vad duktiga ni är tjejer som städar! jag ska ta tag idet så fort bygget är klart, känns som det inte är någon idé då det bara kommer nytt byggdamm helatiden. kanske kan börja tvätta fönstrena iallafall, äh jag sätter mig på balkongen igen och latar mig för det vad det man skulle göra när man är sjukskriven eller hur.....

• Mowglie

Missisola: här i uppsala har vi mvc-läkare som ska ta hand om oss gravida, så vi ska inte gå till våra husläkare som vanligt om det inte är annat en graviditeten förstås, men allt som påverkar oss för att vi är gravida tar mvc hand om. och just foglossningar är nog ett av de skäl som fk godkänner om jag inte minns fel, jag har läst någonstans men kommer inte ihåg vart men jag tror att det var tre saker som fk godkänner och det var 1) karpaltunnelsyndrom,2) foglossning, 3)havandeskapsförgiftning.

• triump

tjena tjejjer. idag skiner solen och vi har ätet en riktigt sommrig lunch fetaost sallad och grillad kyckling.. hoppas att feta ost hörde till det man fick äta.. för det går inte att motstå så även jag har en paus från solen.

missisola det fk inte godkänner är vanliga åkommor som vatten samlingar svullnader i ben,,men man kan alltid lyfta fram hur de påverkar en psykiskt..dvs sömnsvårigheter, depression etc.. men den vägen är svår att gå.

en kanske knasig fråga..men jag har aldrig tidigare varit sjukskriven så här...så: - skall man ansöka om sjukersättning. eller skall läkarintyget bara skickas iväg till fk.????????????????????????????????????????

• Mowglie

Det är din arbetsgivare som sjukanmäler dig när du har anmält dig till dom , och när tre veckor har gått så kommer det hem papper på posten från fk som du ska fylla i och efter det så ska fk döma om du har rätt till ersättning. ( de 3 första veckorna betalar arbetsgivaren)

• triump

Mowglie oki.. så jag skickar inte läkarintyget till dem nu då.. bara en kopia till arbetsgivaren?????????? Detta innebär väl även att man kan komma att få vänta på ersättning, länge..??

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D