• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Vonkis var du pysslat och grejjat idag.

idag när jag satt i solen höll jag på att tuppa av. känner inte igen mina fötter.. de är vita stora klumpiga......vill ha mina vanliga fötter tillbax nu!! att man skulle börja samla vätska såhär tidigt...orättvist.

• Mowglie

ja har du otur så kan du få vänta länge, jag skickade in mina papper för ca 3v sedan och har fortfarande inte fått något svar , men om jag inte mins helt fel så fick jag inget svar förra gången utan då bara hade fk satt ni pengar på mitt konto! och sedan efteråt fick jag bara ett medelade på posten att det hade satt in pengar på mitt konto, ja det får tydligen bete sig som de vill!!!!! Precis du tar kopia skickar till ab och sedan väntar du snält på papperna, men har du inte fått några papper efter 3v så måste du ringa din ab och fråga om de verkligen har sjukskrivigt dig, för dessa papper är fk ganska snabba med att skicka ut annars.

• triump

Mowglie tack du är verkligen kunnig. skall ta fika med killen återkommer strax..tydligen måste man vara social här hemma me

• Bonanza

Idag så har vi handlat massor av bebissaker! Och så har vi satt upp wallies och gardiner och röjt i bebisrummet. Jag har bilder i galleriet på lite olika saker, titta gärna in! Nu ska jag nog gå och vila mig, jag är så jäkla trött. En stund i solen på balkongen sitter nog inte fel!

• Missisola

Har jag fattat det rätt..om jag blir sjukskriven 3 veckor...då behöver inte Fk lägga sig i ...dvs ta nått beslut???

• meh

Mowglie - husvisningen var ok, men det var lite fel läge. Inte så man kände att här vill jag bo, så vi får fortsätta leta.

När det gäller sjukskrivning, så är det ändrat och arbetsgivare betalar bara för de första 9 dagarna, sedan är det sjukpenning från fk som gäller.

Triump - läkarintyget (orginalet) ska skickas till fk tillsammans med pappret du får från dom efter att din arbetsgivare anmält att du är sjukskriven. Kopia på läkarintyget ska lämnas till arbetsgivaren.

• meh

Här håller vi också på med städning, rensar linneskåpen, började bli svårt att hitta bland alla handdukar och lakan

• triump

meh är det inte ändrat till att arbetsgivaren betalar de första tre veckorna??

Missisola tänkte just skriva att det var helt korrekt att 3veckor betalar arbetsgivaren...men nu vart jag fundersam när jag läst vad meh skrev?? men är nästan 100% säker på att det är så..

Bonanza vad kul..super kul. och vilka fina grejjer..har samma skötbord. visst är det snyggt.-) vi saknar ännu den matchande sängen...skulle ju fått men det vart ändring med det...så ännu ett ikea besök är planerat

• Missisola

Läste om sjuklön på Fks hemsida..där såtr det att arbetsgivarnen betalar 14 första dagarna....!?!?

Triump: Oxå klumpfot?

• Bonanza

triump - vi köpte vår spjälsäng begagnat för 700. Vi hade inte riktigt ekonomi att lägga 1300 på en spjälsäng.

Shit vad mina fötter värker, jag dör!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D