*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
mowglie: Jag hittade några bodys, pyjamas, byxor.Sen köpte jag en gosig filt som bebben ska ligga och gosa sig i,täcke,kudde, påslakansett m.m m.m.
Gud var alla var vänliga igår. Folk brukar ju vara som galningar där och nästan köra över en med sina vagnar. Men igår flyttade de sig så artigt när de såg att jag ville fram. He he. det är fint att vara gravid
Missisola: Jag tycker de var ur gulliga, men jag tyckte de såg lite stora ut vad har du för stl på de? Men jag tycker oxå att det är tufft med lite riktiga kläder även om de år små,
Molle76: Ja det va ju tur för när man är gravid så kan man ju annars börjat tjuta för inget
tänk om någon hade knuffat undan dig vad arg, ledsen och sårad du hade blivit, och vem vet kanske fräst åt dem
, har du laggt in dina fyder i galleriet?
Alltså en kanske knäpp fråga! men kan det ha varit slemmproppen som gick idag? det var jätte tjockt slemmacktigt nästan som gelé ock lite brunaktigt. Men kan den verkligen släppa så här tidigt? är ju bara i v 31+6 och jag har nu på em fått "förverkar "som faktiskt har känts ordentliga, men inte regelbundna och inte så att det gör jätte ont heller, men väldigt konstig och obehaglig kännsla. Och när jag reser på mig så är det som det är en tyngd mellan benen
Cool mage Mowglie
Hmm...om jag var du, skulle jag ringa till förlossningen och fråga, för att vara på den säkra sidan.
missisola ur gulliga druttiskläder
Mowglie ring förlossningen och hör med dem. och gör det nu.
mowglie; jag skulle nog också ringa och kolla om jag var du. men jag vet att slemmproppen kan gå och växa tillbaka flera gånger om innan det är dags för förlossning...min svägerska som fick för drygt en vecka sen hade förverkar och säkert runt 5 slemproppar under flera veckors tid, sen gick hon över fe dagar iallafall.
men ring in och kolla, kan ju betyda att för dig så börjar det kasnke starta¨redan nu
Mowglie: Säger som de andra..ring! Slemproppen kan återbildas igen, men om du har ont..dumt att chansa...
Myrtröjan är faktiskt 50/56...sen är det en sorts sjal. Mössan kan vara stor..44..har ingen aning hur stort man ska köpa till liten bebbe. 40-42 eller???(i mössan alltså)
Har nu blvit av med "beställapapperkortfråndig.kortpå nätet"
Ska bli intressant och se om det dyker upp några bilder i brevlådan!!=)
Tänk vad man lär sig här på fl. jag hadde ingen aning om att slemproppen kunde återbildas. men nu vet ja
!!
missisola jag tror att det är bra att ha även lite större plagg förr eller senare får man andvändning för dem. och 50/56 är ju inte så stort
. finns väl inte många plagg under 50.??
Triump: Jag har köpt lite större storlekar oxå - eftersom bebisen växer fort..men har några start kläder oxå=) 50-56 är nog standard för en nyfödd...
F´resten - har du hämtat den där boxen hos Babyproffsen än? Den var ju slut innan..Funtar på att glida förbi där nån dag i veckan på Söder...eller Kungsholmen...
Missisola. nä det får bli veckans projekt, den är ju alltid slut..rena reklam tricket
alltid när jag går för att hämta ut det kommer jag ut ut affären med någonting nytt..hmm babyproffset i kungsholmen har jag ännu inte besökt är ju stammis vid hornstull, men man kanske skall variera sig. vart på kungsholmen ligger babyproffset??