• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • meh

Sulfur - ditt inlägg blev nummer 2000 i tråden

Internet är ett spännande sätt att träffa folk på, både blivande sambos/makar och kompisar, tycker jag

• meh

Börnen - grattis, vad skönt att det är klart

• Missisola

Att träffas via internet är väldigt vanligt nu förtiden... och det blir ju vad man gör det till
    Har förhållanden bakom mig som blitt till genom nätet...
    Kan säga att det sämsta föhållandet jag haft var med en jag träffade
    på mitt extrajobb...ett riktigt pucko...

Såg ni babyboom???

• Sulfur76

Måste fråga er som är ungefär lika långt gånget som jag. Har ni börjat få mycket förvärkar? Är det vanligt att få det när man i v 33. Har nu i två dagar haft mycket sd så fort jag gjort nånting sen har jag som mensvärk nere vid ljumskarna och upp lite mot magen och ryggen. Igår när jag skulle byta i burarna fick jag så ont så jag kunde inte ställa mig upprätt utan var ihopkrypen, släppte efter en liten stund. När jag är ute och går blir magen stenhård och det gör ont i hela magen. Är detta vanligt? Har inte känt så här med mina andra två.

• N i n n i e

sulfur: Jag tror det är ganska vanligt. Jag är i vecka 31 och är nu tyvärr sjukskriven pga av intensiva sammandragningar/förvärkar. Kan inte göra nånting... måste ligga nästan hela dagarna (med små sitt-pauser framför datorn/på balkongen). Om jag inte tar det lugnt är det risk för för tidig förlossning och det känns ju lite väl tidigt just nu! Har varit inne en vända på forlossningen i förra veckan. Fick Bricanyl som stoppar sd... Hör med din BM/läkare om det fortsätter på samma sätt. Min BM sa att man ska "ta det på allvar" om man har smärtsamma sd som inte ger med sig efter 20 min vila...

Hoppas det blir bättre!

• Missisola

Sulfur: Kan det vara sammandragningar? Jag har ung. så...spec en viss värk emellanåt på höger sida...

• meh

Missisola - japp, jag såg det mesta av babyboom, men missade det om förlossningsrädsla, det som jag tänkte var mest intressant

• Sulfur76

*Missisola* Känns som sd men ibland har jag bara så förbaskat ont i nedredelen av magen som strålar mot ryggen, men inte alltid sd, bara när jag anstränger mig. Brukar ge med sig efter vila eller bad, fast smärtan kan fortfarande sitta i speciellt på kvällen och ibland på natten

• lilaki

Förhoppningsvis kommer ni få höra mindre av mitt jobbgnäll nu.. :)
    Vi har haft familjemöte här hemma och jag har bestämt att jag ska plocka ut 3 föräldradagar i kristihimmelsfärdsveckan. Då blir det en hel vecka ledigt.
    Helt plötsligt känns de sista arbetsveckorna mycket mer humana. Innan var det ju fem veckor i sträck fram till att jag skulle sluta jobba, men nu jobbar jag denna vecka och en till, sen är jag ledig en hel vecka och därefter slutspurtar jag på två veckor till!! Mycket bättre.

Vonkis: klart man får äta från pannan!!!

själv har jag lyckats få i mig både glass och snickers idag... får ju passa på de här sista veckorna då det verkligen är synd om mig och bebisen måste bygga underhudsfett!! :) MEN, efter förlossningen ska det bli andra bullar har jag bestämt, eller inga bullar rättare sagt!

• lilaki

börnen! Grattis till duggan! bra jobbat!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D